Subject: Maaelu Teadmuskeskuse Jõgeva hoone kunstikonkurss on avatud
From: "Sixten Heidmets" <[email-masked]>
To: "Maria-Kristiina Soomre", "KUM min", "[email-masked]", "Maarin Ektermann" <[email-masked]>,Tüüne-Kristin Vaikla <[email-masked]>, "Kai Lobjakas", "[email-masked]", "[email-masked]", "[email-masked]", "[email-masked]", <[email-masked]>,Andres Lõo <[email-masked]>,Laura Jüristo <[email-masked]>, "[email-masked]", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "[email-masked]", <[email-masked]>, "[email-masked]", "[email-masked]", "gea sibola ha
Date: Fri, 12 Sep 2025 09:51:44 +0300

Hea koostööpartner

Maaelu Teadmuskeskuse Jõgeva hoone kunstikonkurss on avatud

Riigi Kinnisvara koostöös Maaelu Teadmuskeskusega kuulutas välja 
kunstikonkursi, et leida parim kunstiteose ideelahendus Maaelu 
Teadmuskeskuse teadus- ja aretuskeskuse fuajeesse.

Kunstikonkursi raames otsitakse hoone interjööri rikastavat kunstiteost, mis 
peaks olema nii materjalivaliku kui ka teemakäsitluse poolest antud hoonesse 
sobiv. Otsitav taies on mõeldud fuajee aktiveerimiseks ning positiivseks 
tervituseks hoonesse sisenemisel. Loodav teos võiks kajastada hoone olemust, 
rõhutades aretustöö protsesse, teaduslikku mõtet ja innovatsiooni. Taies 
võiks sümboliseerida looduse tsüklilisust, geneetilist mitmekesisust ning 
inimese ja looduse harmooniat, tuues esile koostöö ja kasvutsüklid. Teos 
võib ühendada erinevaid kunstiliike -vorme  ja materjale. Oodatud on nii 
mahulised kui tasapinnalised lahendused.

Osalemistaotluste ja kavandite esitamise tähtaeg on 17. detsember 2025, kell 
15.00. Võistlusjuhendi leiad Riigi Kinnisvara kodulehelt 
<http://www.rkas.ee/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid> 
www.rkas.ee/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid.

Kunstiteose paiknemisala kõrgus seinal on kuni 3595 mm, laius kuni 3290 mm. 
Ruumilise kompositsiooni korral võib töö seinast eenduda kuni 1200 mm, 
seejuures võib taies vajadusel toetuda ka põrandale. Kogu paiknemisala ei 
pea terves ulatuses taiesega täitma, kuid loodav kunstiteos peab olema 
ruumis mõjus ka kaugemalt vaadates.

Kunstikonkursi žüriisse, kes kunstiteose lõppvaliku otsustavad, kuuluvad 
žürii esimees Maaelu Teadmuskeskuse hoone arhitekt Karli Luik, Maaelu 
Teadmuskeskuse direktor Andre Veskioja, Eesti Kunstnike Liidu esindajad 
Krista Mölder ja Aleksander Jakovlev, Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite 
Ühingu esindajad Peeter Talvistu ja Liisa Kaljula. Lisaks osalevad žürii 
töös hääletusõiguseta ekspertidena Maaelu Teadmuskeskuse haldusosakonna 
juhataja Kätlin Kalajärv ja Riigi Kinnisvara kinnisvaraarenduse projektijuht 
Henn Tomson.

Kaasaegses aretuskeskuse hoones Jõgeva alevikus hakkavad asuma Maaelu 
Teadmuskeskuse (METK) erinevad laborid ja laoruumid ning bürooruumid, 
biotehnoloogia laborid ja tehnilised ruumid. Uues hoones hakatakse tegelema 
agrotehnoloogia, tootearenduse, köögivilja kasvatuse ja heintaimede 
kasvatuse aretuse ning arendamisega. Uue hoone ehitamine ja sisustamine on 
oluline aastakümnete pikkuse sordiaretustöö edukaks jätkamiseks. Valmiv 
aretuskeskuse hoone on kavandatud kestlikkust, ökonoomsust ja paindlikkust 
silmas pidades. Targalt läbi mõeldud arhitektuur, energiasäästlikud 
tehnosüsteemid ning praktiline ruumilahendus tagavad hoone madalad 
hoolduskulud ja loovad teadlastele maailmatasemel tingimused.

Hoone projekteerisid molumba osaühingu arhitektid Karli Luik, Johan Tali, 
Harri Kaplan ja Priit Rannik ning sisearhitekt Katy Seppel.

METK on riigi teadus- ja arendusasutus, mis loodi 2023. aastal Eesti 
Taimekasvatuse Instituudi ja Põllumajandusuuringute Keskuse ühendamisel. 
METK kuulub Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi haldusalasse.

Pärast kunstikonkursi võitja väljaselgitamist viib Riigi Kinnisvara läbi 
väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse, et sõlmida võidutöö 
autori(te)ga leping teose tellimiseks ja paigaldamiseks summas 48 000 eurot, 
millele lisandub käibemaks. Auhinnafondi suurus teisele ja kolmandale kohale 
on kokku 2400 eurot. Esimese koha saanud kavandi eest preemiat ei maksta, 
see sisaldub võitjaga sõlmitava hankelepingu maksumuses.

2011. aastal jõustus kunstiteoste tellimise seadus, mille kohaselt tuleb 
avalike hoonete ehitustööde maksumusest vähemalt 1% eest soetada 
kunstiteoseid. Kunstiteoste hinna ülempiir on alates 2021. aastast 110 000 
eurot.

Uudisnupp Riigi Kinnisvara kodulehel: 
<https://rkas.ee/et/uudised/maaelu-teadmuskeskuse-jogeva-hoone-kunstikonkurss-avatud> 
https://rkas.ee/et/uudised/maaelu-teadmuskeskuse-jogeva-hoone-kunstikonkurss-avatud

Infot käimasolevate protsendikunsti konkursside ja tellitud teoste kohta 
leiate:  <https://www.facebook.com/protsendikunst> 
https://www.facebook.com/protsendikunst

Lugupidamisega,

Sixten Heidmets
ruumilahenduste projektijuht

tel +372 520 5767

Tartu mnt 85, 10115 Tallinn
www.rkas.ee

*** KONFIDENTSIAALSUSHOIATUS*** Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa 
arvatud manused) võib sisaldada ärisaladust ning seda võivad kasutada vaid 
e-kirja adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest kohe saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.