Subject: Päring: kas AvTS § 43¹⁰ lg 6 alusel antava Vabariigi Valitsuse määruse (andmenõusoleku ja volituste haldamise andmekogu põhimäärus) eelnõu on ettevalmistamisel?
From: "Anton Sokolov" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Riigi Infosüsteemi Amet <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Sat, 5 Sep 2026 13:05:10 +0300

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava 
linke ega manuseid!

Lugupeetud ministeerium

Olen Tallinna Tehnikaülikooli doktorant ja uurin volituste haldamise 
õiguslikku raamistikku. Pöördun selgitustaotlusega märgukirjale ja 
selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse pöördumise esitamise seaduse 
§ 5 lõike 1 alusel; olemasolevate dokumentide osas palun käsitleda 
pöördumist teabenõudena avaliku teabe seaduse § 6 tähenduses.

Avaliku teabe seaduse § 43¹⁰ lõige 6 näeb ette, et andmenõusoleku ja 
volituste haldamise andmekogu infosüsteemide pidamise, haldamise ja 
kasutamise korrad ning andmekogu põhimääruse kehtestab Vabariigi Valitsus 
määrusega. Säte jõustus 16. märtsil 2026 (RT I, 06.03.2026, 1). Riigi 
Teatajast ma vastavat määrust 5. septembri 2026 seisuga ei leidnud. Ainus 
dokument, mille suutsin tuvastada, on eelnõu 759 SE juurde lisatud 
rakendusakti kavand (Vabariigi Valitsuse määruse kavand) „Andmenõusolek ja 
volitused".

Palun vastata järgmisele:

1. Kas AvTS § 43¹⁰ lõike 6 alusel antava Vabariigi Valitsuse määruse eelnõu 
on ettevalmistamisel või kooskõlastusringil?
2. Kui on, siis millises menetlusetapis see on ning kas see on eelnõude 
infosüsteemis 
(https://www.google.com/url?q=http://eelnoud.valitsus.ee&source=gmail&ust=1788689106707000&sa=E) 
kättesaadav — palun toimiku number või link, et menetlust saaks avalikult 
jälgida.
3. Milline on kavandatav ajakava kooskõlastusringiks ja määruse Vabariigi 
Valitsusele esitamiseks?
4. Milline ministeerium eelnõu ette valmistab ja kes on selle kontaktisik?
5. Kas ettevalmistamisel on ka avaliku teabe seaduse § 32¹ lõike 5 alusel 
antav Vabariigi Valitsuse määrus Eesti teabevärava kohta? Küsin, kuna § 32¹ 
sõnastus muutus 16. märtsil 2026 ning kehtiv Vabariigi Valitsuse 3. oktoobri 
2013. a määrus nr 145 on endiselt 1. jaanuarist 2025 kehtivas redaktsioonis, 
mis uue § 32¹ lõike 2 kaasvastutavate töötlejate ülesandeid ei sätesta.

Kui mõne küsimuse osas ei ole teie ministeerium pädev, palun edastada 
pöördumine haldusmenetluse seaduse § 15 lõike 4 kohaselt pädevale asutusele 
ja teavitada mind sellest.

Saadan koopia Riigi Infosüsteemi Ametile kui andmekogu vastutavale 
töötlejale (AvTS § 43¹⁰ lg 4) ning Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeeriumile, kuna eelnõu 2024. aasta kooskõlastusringi 
viis läbi MKM.

Tänan ette.

Lugupidamisega
Anton Sokolov
doktorant, Tallinna Tehnikaülikool
teadur, Tyche Institute MTÜ
ORCID 0000-0003-2452-7096
[email-masked]