Subject: RE: Universaalse postiteenuse taskukohase tasu muutmise ettepanek
From: "Taavi Kurvits" <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet Info - KA" <[email-masked]>
Date: Thu, 25 Jun 2026 09:58:04 +0300

Tere!

Olete oma 19. juuni ettepanekus riigisisese lihtkirja osas teinud ettepaneku 
tõsta lihtsaadetiste  D+3 tasusid 1,8 eurolt 2,25 euroni ning D+1 puhul 3,1 
eurolt 3,25 euroni. Muudatuse järgi tõuseksid siseriiklike kirisaadetiste 
taskukohased tasud keskmiselt ligikaudu 3%. Standardkirja lihtsaadetis D+3 
tasu tõuseks 25%, samal ajal kui lihtsaadetis D+1 tasu tõuseks ligikaudu 
4,8% ning ülejäänud kirisaadetiste tasud kaaluga kuni 250g-2000g ligikaudu 
1-2%.

Teatavasti võttis Riigikogu 17. juunil vastu postiseaduse muudatuse, mille 
kohaselt D+1 ja D+3 asenduvad alates 10. augustist vastavalt D+3 ja D+5 
kandekiirusega. Selle valguses tahaksin üle täpsustada, kas olete nende 
muudatustega oma ettepanekus arvestanud? Ning kas kandekiiruste muutmise 
järgselt on Teie poolne ettepanek jätkuvalt sama?

Kõike head

Taavi Kurvits
nõunik  | regionaalpoliitika osakond

5669 5450

Regionaal- ja Põllumajandusministeerium

Suur-Ameerika 1 | 10122 Tallinn

625 6101 |  <http://www.agri.ee/> www.agri.ee , 
<https://www.facebook.com/Maaeluministeerium/> Facebook

From: Heliko Nava - KA <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 19. juuni 2026 16:13
To: Taavi Kurvits <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Universaalse postiteenuse taskukohase tasu muutmise ettepanek

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Konkurentsiamet on saatnud Teile dokumendi.

Pealkiri: Universaalse postiteenuse taskukohase tasu muutmise ettepanek

Registreerimise kuupäev: 19.06.2026

Registreerimise number: 8-5/26-0120-053-2

NB! Dokumendile on kehtestatud juurdepääsupiirang alates 19.06.2026 kuni 
19.06.2030, vastavalt AvTS § 35 lg 1 p 17 .

Palun kinnitage kirja kättesaamist ja manuse avanemist.

Lugupidamisega

Heliko Nava
vanemanalüütik
Konkurentsiamet, Hinnaregulatsiooniteenistus

[email-masked] <mailto:[email-masked]>
667 2589 | 667 2400

Tatari 39 | 10134 Tallinn
www.konkurentsiamet.ee <http://www.konkurentsiamet.ee>

E-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud teavet. Kui 
te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga ning 
kustutage e-kiri arvutist.