Subject: Fwd: Vastus pöördumisele
From: Meeri Küla Arendamise Selts <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Jun 2026 12:48:45 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kahjuks pean tõdema, et minu pöördumises esitatud küsimused jäid sisuliselt 
vastamata. Vastuses selgitatakse tuleohutusnõuete eesmärki ja tulekustutite 
olulisust, kuid neid asjaolusid ei ole ma kordagi tõstatanud.

Mõistan täielikult tuleohutusnõuete vajalikkust ning olen kinnitanud, et 
puudused kõrvaldatud.

Minu küsimused puudutasid eelkõige menetlusotsuse tegemisel arvesse võetud 
asjaolusid ja vastutuse kohaldamise põhimõtteid.

Palun vastata järgmistele küsimustele:

1.	Millistel asjaoludel otsustati määrata mõjutustrahv füüsilisele isikule, 
mitte MTÜ-le kui hoonet kasutavale organisatsioonile?
2.	Kas otsuse tegemisel arvestati asjaolu, et juhatuse liikme tegevus toimus 
vabatahtlikkuse alusel ning selle eest tasu ei maksta?
3.	Kas otsuse tegemisel hinnati rikkumise tahtlikkust või seda, kas tegemist 
oli teadliku nõuete eiramisega?
4.	Milliseid asjaolusid võeti arvesse mõjutustrahvi kohaldamisel ning 
milliste kaalutluste alusel leiti, et hoiatuse või muu leebema meetme 
rakendamine ei ole piisav?
5.	Kas ja kuidas hinnati menetluses proportsionaalsuse põhimõtte järgimist?
6.	Kas Päästeameti praktikas on tavapärane määrata sarnastes olukordades 
mõjutustrahv vabatahtlikult tegutsevale MTÜ juhatuse liikmele või 
kasutatakse esmalt muid meetmeid?

Soovin rõhutada, et minu eesmärk ei ole vaidlustada tuleohutusnõuete 
vajalikkust ega vältida puuduste kõrvaldamist. Soovin mõista, milliste 
kaalutluste alusel konkreetses menetluses otsus tehti ning kuidas on 
hinnatud juhtumi eripära.

Lugupidamisega

Priit Pruus

Meeri Küla Arendamise Selts
e-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
https://www.facebook.com/meerikas

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Päästeamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: N, 4. juuni 2026 kell 09:01
Subject: Vastus pöördumisele
To: Meeri Küla Arendamise Selts MTÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

PÄÄSTEAMET

Tere!

Teile on saadetud Päästeameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu dokument 
Vastus pöördumisele, mis on registreeritud 04.06.2026, numbriga 
7.2-2.2/3360-5.

Dokumendile on kehtestatud juurdepääsupiirang alates 26.05.2026 kuni 
26.05.2101, vastavalt AvTS § 35 lg 1 p 12.

Kontaktinfo

E - R 8.15-17.00, R 8.15-15.45
aadress: Raua 2, 10124 Tallinn
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.rescue.ee/et/strateegia>

--