Subject: FW: Detailplaneeringus määratud elamuühikute arvu muutmine
From: <[email-masked]>
To: MA Üldpost <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 3 Jun 2025 10:38:42 +0300

Maa- ja Ruumiamet

Tere

Edastame vastavalt kuuluvusele.

Lugupidamisega

Regionaal- ja Põllumajandusministeerium

Suur-Ameerika 1 | 15056 Tallinn

625 6101 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | www.agri.ee 
<http://www.agri.ee>

From: Erik Vest <[email-masked]>
Sent: Monday, June 2, 2025 5:24 PM
To: Regionaal- ja Põllumajandusministeerium <[email-masked]>
Subject: Detailplaneeringus määratud elamuühikute arvu muutmine

Tere,

Soovin teada, kas olukorras kus detailplaneeringus on planeerimisseadusest 
tulenevalt määratud ehitusõiguse (ehitusalune pindala, korruselisus, kõrgus, 
brutopindala, tihedus ja täisehituse protsent) näitajate kõrval toodud ka 
planeerimisseaduses mitte käsitletud näitajat nagu elamuühikuid / korterite 
arv  võib arenduse elluviimisel ka elamuühikute arvu suurendada kui kõik 
muud tingimused jäävad samaks ja tagatud on ka piisav parkimiskohtade 
vajadus? Kas elamuühikute arvu suurendamiseks on detailplaneeringut 
projekteerimistingimustega täpsustada või on vaja koostada uus 
detailplaneering?
Näiteks kui detailplaneering lubab ehitada ühe 6 korruselise korterelamu 
ehitusaluse pindalaga 640m2 ja brutopindalaga 3800m2 ja planeeringu 
seletuskirja on kirjutatud, et hoonesse on lubatud kokku 24 korterit (ühe 
korteri keskmiseks brutopindala suuruseks 158,3m2), siis kas hoone arendaja 
võib pöörduda KOV-i poole sooviga rajada hoonesse hoopis 48 korterit 
keskmise suurusega ca 79m2, mis vastaks rohkem tänasele turunõudlusele? Kas 
KOV saab keelduda korterite arvu suurendamisest viidates planeeringu 
seletuskirjas toodud korterite arvule? Kas arendaja saab viidata 
planeerimisseadusele millest KOV peaks lähtuma ja kus ei ole korterite arvu 
määratlemise nõuet? Kas antud olukorras, kus ühtegi detailplaneeringu 
põhinäitajat ei muudeta on KOV-il õigus keelduda korterite arvu 
suurendamisest.

Kas on teada, kas eelkirjeldatud teemal on olemas mingi kohtupraktika?

Erik Vest
kinnisvaraarenduse projektijuht

tel +372 5345 7404

Tartu mnt 85, 10115 Tallinn
www.rkas.ee

*** KONFIDENTSIAALSUSHOIATUS*** Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa 
arvatud manused) võib sisaldada ärisaladust ning seda võivad kasutada vaid 
e-kirja adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest kohe saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.