Subject: FW: EE - 08-07-2026 - Rikkumismenetlusi käsitlevad otsused
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Fri, 10 Jul 2026 14:28:01 +0300

Saatja: Thea Treier <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: neljapäev, 9. juuli 2026 20:57
Adressaat: Seili Suder - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Maria-Helena Rahumets - MKM
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Liis Tõnismaa - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Fwd: EE - 08-07-2026 - Rikkumismenetlusi käsitlevad otsused

Edastan.

Thea

---------- Forwarded message ----------

From: Mariliis Toomiste <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Date: 8 July 2026 at 16:55:09 CEST
Subject: FW: EE - 08-07-2026 - Rikkumismenetlusi käsitlevad otsused
To: [email-masked],Katrin <mailto:[email-masked],Katrin>  Juhandi
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >,Katry Kivinurm
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >,Annaliisa Villsaar
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >,Kadi
Avingo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >,Tarmo Ots
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >,Thea Treier
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >,Triin Oppi
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere!

Edastan info täna, 8. juulil saabunud rikkumismenetluste paketi kohta.

Seekord lõpetas KOM kaks Eesti rikkumismenetlust, mis puudutasid
välitingimustes tekitatavat müra ning lennuliikluse korraldamist.

Lisaks sellele alustas KOM Eesti (ja veel seitsme LRi) suhtes ühe uue
rikkumismenetluse, viidates sellele, et Eesti ei ole viinud oma
riigisiseseid õigusakte täielikult kooskõlla direktiiviga läbipaistvate ja
prognoositavate töötingimuste kohta.

Välisministeerium saadab KOMi kirja ise ministeeriumitele edasi ja palub
KOMile vastamiseks sisendeid.

KOMi pressiteade on siin
<https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/et/inf_26_1376> :

*	Komisjon kutsub Tšehhit, Eestit, Iirimaad, Kreekat, Ungarit,
Madalmaid, Portugali ja Soomet üles järgima läbipaistvaid ja
prognoositavaid töötingimusi käsitlevaid ELi õigusnorme

Euroopa Komisjon otsustas algatada rikkumismenetluse ja saata ametliku
kirja Tšehhile (INFR(2026)2116), Eestile (INFR(2026)2117), Iirimaale
(INFR(2026)2124), Kreekale (INFR(2026)2123), Ungarile (INFR(2026)2121),
Madalmaadele (INFR(2026)2125), Portugalile (INFR(2026)2122) ja Soomele
(INFR(2026)2120), kuna need riigid ei ole viinud oma riigisiseseid
õigusakte täielikult kooskõlla direktiiviga läbipaistvate ja
prognoositavate töötingimuste kohta (direktiiv (EL) 2019/1152).
Direktiiviga tagatakse, et kõigil ELi töötajatel on selge ja eelnev teave
oma peamiste töötingimuste kohta, nagu tööaeg, palk ja töökoha stabiilsus.
Samuti tugevdatakse direktiiviga kaitset kuritarvituste eest, sealhulgas
ettearvamatute tööaegade ja viimase hetke tööülesannete eest, tagades
samal ajal töötajate õigused, nagu tasuta kohustuslik koolitus. Seepärast
saadab komisjon ametliku kirja kaheksale liikmesriigile, kellel on nüüd
kirjale vastamiseks ja puuduste kõrvaldamiseks aega kaks kuud. Kui
rahuldavat vastust ei esitata, võib komisjon otsustada saata põhjendatud
arvamused.

Tervitades

Mariliis

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 8, 2026 11:35 AM
To: Mariliis Toomiste <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; JUR 2. büroo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: EE - 08-07-2026 - Rikkumismenetlusi käsitlevad otsused

Lugupeetud hr/pr,

Käesolevale e-kirjale on lisatud loetelu Euroopa Liidu õiguse rikkumisi
käsitlevatest otsustest, mille Euroopa Komisjon täna vastu võttis.

Teade ELi toimimise lepingu artiklite 258 ja 260 kohase ametliku kirja
ja/või põhjendatud arvamuse kohta edastatakse ainult elektrooniliselt.
Need on lisatud käesolevale e-kirjale:

- C(2026)4196

Komisjoni pressiteated rikkumismenetlusi käsitlevate otsuste kohta on
alates täna kella 12.00 leitavad komisjoni andmebaasist järgmisel
aadressil: Press corner | European Commission (europa.eu).
<https://ec.europa.eu/commission/presscorner/home/et>

Palun saatke peasekretariaadi üksusele SG INFRACTIONS
<mailto:[email-masked]>  viivitamata kinnitus selle kohta, et olete
dokumendid kätte saanud.

Lugupidamisega,

Euroopa Komisjon
Peasekretariaat
Üksus C.3 ELi õigusaktide rakendamine ja nende täitmise tagamine

Should you need any further information, please address your questions
preferably in English or French to SG INFRACTIONS
<mailto:[email-masked]> .