Subject: FW: Taotlus IKÕ seadmiseks
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 May 2026 11:16:00 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/26/5698-1

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Aivar Aru <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 12, 2026 10:41 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere.

Edastan täiendatud IKÕ plaanid ja asendiplaanid.

Palun andke teada kas plaanid on sobivad.

Parimate soovidega,

Aivar Aru

Tegevjuht

W-Glass OÜ

+372 5141 131

Klaasi tee 1, Jõgisoo 76412, Estonia

 <http://www.w-glass.eu/> www.w-glass.eu

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 8. mai 2026 14:04
To: Aivar Aru <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere

Oleme esitatud materjalid üle vaadanud ning esitame tähelepanekud.

*	Palume IKÕ plaanil IKÕ ala moodustada teostusmõõdistuse kontuurist
1m TRAM maaüksustel, hetkel on kohati ala suurem kui 1m teatud lõikudes ja
IKÕ ala kontuurid ei ole kooskõlas teostuse kontuuridega.

*	Palume asendiplaani koostamisel lähtuda samuti teostusmõõdistusest
ning asendiplaanil kajastada TRAM maaüksustel kontuuride paiknemine
vastavalt teostusmõõdistusele.

Hetkel paiknevad kontuurid nihkes.

*	Asendiplaanil palume kajastada ajakohased katastriüksused ja nr.

sh 11 Tallinna ringtee T29 (72501:001:0193).

*	Asendiplaanil palume kajastada ka rajatud riigitee osa sh kraav,
mis oli kajastatud ka TRAMi poolt 2021 kooskõlastatud materjalide hulgas.

*	Palume asendiplaani leppemärkides kajastada, et tegemist on ikkagi
projekteeritava KS1-ga, kuna IKÕ plaanil on tegemist samuti projekteeritud
torustikuga.

*	Palume IKÕ plaani tingmärkides kontrollida õigekirja, osad tähed
puudu.

*	Palume jätkuvalt viia IKÕ plaanil tingmärkides ja plaanil
torustike leppemärgid kooskõlla.

Veetorustiku värvus erineb ja lisaks ei ole plaanilt V, KS1, KS1 loetavad.
Palume ühtlustada värvused ja kajastada kirjad suuremalt, loetavamalt.

*	Palume POS nr alustada ikka nr 1-st nii asendiplaanil kui tabelis.

*	Palume võimalusel eemaldada tabelis antud tulp nn asukoht. Antud
andmete esitamine ei ole enam vajalik ning km nr tekitavad täiendavat
segadust, kuna on muutunud.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Aivar Aru <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 7, 2026 10:14 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere.

Edastan täiendatud asendiplaani ja IKÕ plaani.

Palun andke teada kas kõik plaanid on OK.

Parimate soovidega,

Aivar Aru

Tegevjuht

W-Glass OÜ

+372 5141 131

Klaasi tee 1, Jõgisoo 76412, Estonia

 <http://www.w-glass.eu/> www.w-glass.eu

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 5. mai 2026 13:55
To: Aivar Aru < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere

Oleme esitatud materjalid üle vaadanud ning palume esitada juurde projekti
asendiplaan, mis oleks koostatud vastavalt teostusmõõdistusele.

Projekti asendiplaani koostamisel palume juhinduda TRAM juhendist
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_teh
novorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf

Lisaks palume TRAM IKÕ plaani korrigeerida.

POS1 ala kajastav kinnistu ei kuulu TRAMile ning antud osa palume IKÕ
plaanil mitte kajastada (viirutus ja POS tähis).

Tabelis on puudu kinnistu reg.osa number (roosad punktid).

Lisaks eemaldada POS1 rida, kuna kinnistu ei kuulu TRAMile.

Palume tingmärgid viia vastavusse IKÕ plaanil kajastatuga.

Tingmärkides kajastub kaks kanalitoru KS1 ja K1, kuid IKÕ plaanil on
mõlemad kanali torud K tähisega. Palume ühtlustada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Aivar Aru < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, April 30, 2026 1:32 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere.

Edastan asendiplaani ja IKÕ plaanid tutvumiseks.

Jääme ootama teie tagasisidet.

Parimate soovidega,

Aivar Aru

Tegevjuht

W-Glass OÜ

+372 5141 131

Klaasi tee 1, Jõgisoo 76412, Estonia

 <http://www.w-glass.eu/> www.w-glass.eu

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: reede, 24. aprill 2026 09:00
To: Aivar Aru < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Lii Lember < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere

Oleme esitatud materjalidega tutvunud ning kuna projekti versioone on
mitmeid ning antud sõlmitud notariaalse IKÕ lepingu juures olev IKÕ plaan
ei ole kooskõlas rajatud torustike arvu ja asendiga (nt veetorustik on
väljapool IKÕ ala osaliselt), siis palume koostada teostusmõõdistuse
põhjal uus projekti asendiplaan ja vastavad IKÕ plaanid TRAM maaüksuste
kohta.

Antud materjalid palume esitada minu e-mailile ülevaatamiseks.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Aivar Aru < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, April 7, 2026 10:57 AM
To: Lii Lember < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere Laur.

Tänud meeldiva telefonivestluse eest eest.

Tekkinud olukorra selgituseks edastan lingi kogu projekti- ja
teostusdokumentatsiooniga.

<https://drive.google.com/drive/folders/1cuUZxLRUiKfgbEXzSBOsts6eYzFhCzwL?
usp=share_link>
https://drive.google.com/drive/folders/1cuUZxLRUiKfgbEXzSBOsts6eYzFhCzwL?u
sp=share_link

Loodame, et lisatud dokumentatsioon annab selgitust tekkinud olukorrale ja
õnnestub jõuda IKÕ seadmisele.

Parimate soovidega,

Aivar Aru

Tegevjuht

W-Glass OÜ

+372 5141 131

Klaasi tee 1, Jõgisoo 76412, Estonia

 <http://www.w-glass.eu/> www.w-glass.eu

From: Lii Lember < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 6. aprill 2026 16:06
To: Aivar Aru < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere

Tehnovõrkude üksus vaatas põgusalt üle teostuse vastavuse projektile.
Selgus, et kahjuks on need erinevad ning tehnovõrgud paiknevad väljapool
seatud IKÕ ala ja lisandunud on perspektiivne kanalisatsioonitorustik.
Seega tuleb koostada komplektne projekti uus versioon (seletuskiri,
asendiplaan, ristmeväljajoonis, IKÕ plaanid jne), et see vastaks
teostusmõõdistusele ning seejärel materjalide sobivusel saame projekti
uuesti kooskõlastada.

Projekti koostamisel palume juhinduda Transpordiameti juhendist:
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel.

Seletuskirjas palume kajastada põhjendus, miks tehnovõrgud rajati
varasemast kooskõlastatud projektist erinevalt (asendiliselt ning
lisandunud kanalisatsioonitorustik).

Kooskõlastamiseks palume saata komplektne projekti uus versioon, mille
koosseisus on ikõ-plaanid mõlemale kinnistule, kas aadressile
<mailto:[email-masked]> [email-masked] või
üldmeilile  <mailto:[email-masked]> [email-masked].
Teie piirkonnas tegeleb kooskõlastamisega tehnovõrkude üksuse
peaspetsialist Laur Kõiv ( <mailto:[email-masked]>
[email-masked]), kelle poole saab vajadusel küsimustega
pöörduda.

Kuna ka sõlmitud leping ei vasta teostusele, siis tuleb olemasolev leping
lõpetada ja sõlmida sellele kinnistule uus ning ka teie taotluses olnud
kinnistule leping.

Kooskõlastuse puudumisel lõpetan taotluse menetluse.

Pärast kooskõlastuse saamist palun esitage uuesti taotlus üldmeilile
ikõ-sõlmimiseks.

Parimat

Lii Lember

tehnovõrkude juhtivekspert

Maade osakond

53088871

From: Aivar Aru < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, April 2, 2026 8:50 AM
To: Lii Lember < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere.

Tänud kiire tagasiside ja info eest.

Lisasin manusena teostusjoonised.

Parimate soovidega,

Aivar Aru

Tegevjuht

W-Glass OÜ

+372 5141 131

Klaasi tee 1, Jõgisoo 76412, Estonia

 <http://www.w-glass.eu/> www.w-glass.eu

From: Lii Lember < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 1. aprill 2026 15:26
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: FW: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere

Esitasite taotluse, kus soovite seadustada kunagi eramaale rajatud
trasside omandiõigust.

Uurides dokumente, mis meil on – näeme, et kooskõlastatud projekti plaanil
on kolm trassi (vt lisatud fail … väljaminev kiri). Leping on aga sõlmitud
kahele trassile.

Palun seega esitage teostusjoonised, et saame võrrelda projektile antud
kooskõlastust tegelikkusega. Juhul kui need on erinevad st mööda ehitatud,
tuleb teha projekti muudatus ja see kooskõlastada. Juhul, kui on teostus
vastab projektile, isegi kui on vähem trasse, aga need jäävad ikõ-ala
piiresse, saame taotlusega edasi tegeleda.

Teostusjoonise võib saata mulle meilile, edastan selle ülevaatamiseks
kooskõlastuse üksusele.

Juhin tähelepanu, et riigiteest allapoole jäävad kinnistud on valede
andmetega.

Parimat

Lii Lember

tehnovõrkude juhtivekspert

Maade osakond

53088871

From: Aivar Aru < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, March 30, 2026 9:46 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: 'Tiina Reismann' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Taotlus IKÕ seadmiseks

Tere.

Edastan W-Glass OÜ taotluse IKÕ seadmiseks Riigimaa kinnistule
72501:001:0193 rajatud ja kasutusluba omavatele vee- ja
kanalisatsioonitrassidele.

Manusena lisatud juba varem sõlmitud IKÕ leping samadele vee-ja
kanalisatsioonitrassidele kõrval kinnistul.

Parimate soovidega,

Aivar Aru

Tegevjuht

W-Glass OÜ

+372 5141 131

Klaasi tee 1, Jõgisoo 76412, Estonia

 <http://www.w-glass.eu/> www.w-glass.eu