Subject: TKM Grupp AS arvamus VÕS muutmise eelnõule
From: "Liis Miller" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "Karin Maisvee - JUSTDIGI" <[email-masked]>
Cc: "Raul Puusepp" <[email-masked]>,'Peeter Kütt' <[email-masked]>
Date: Mon, 20 Jul 2026 14:34:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud Justiits- ja Digiministeeriumi esindajad
Edastan TKM Grupp AS-i seisukohad võlaõigusseaduse muutmise seaduse eelnõu 
(29.06.2026) kohta.
TKM Grupp AS on üks Eesti suurimaid kaubanduskontserne, mille tegevus hõlmab 
lisaks jaekaubandusele ka ulatuslikku kinnisvarasegmenti. Grupi 
kinnisvaraportfelli kuuluvad muu hulgas kaubanduskeskused, Selveri kaupluste 
hooned, logistikakeskus ning muud ärikinnistud, mida kasutatakse nii 
kontserni ettevõtjate tegevuseks kui ka üüritakse grupivälistele 
ettevõtjatele. Sellest tulenevalt omab TKM Grupp pikaajalist praktilist 
kogemust äriruumide üürisuhete kujundamisel ja haldamisel ning peab 
oluliseks ka äriruumide üüriregulatsiooni edasiarendamisse panustamist.
Kõnesoleva eelnõuga kavandatakse mitmete võlaõigusseaduse sätete muutmist 
seoses üürilepingu lõpetamise ning üüripinna vabastamise regulatsiooniga. 
Kuigi eelnõu keskendub peamiselt eluruumide üürisuhetele, puudutavad selles 
käsitletavad küsimused otseselt ka äriruumide üürisuhteid. Peame vajalikuks 
juhtida tähelepanu mõningatele kehtivas regulatsioonis ilmnenud 
kitsaskohtadele ning teha ettepanekud nende kõrvaldamiseks.
TKM Grupi hinnangul tuleks võlaõigusseaduse edasiarendamisel senisest 
selgemalt arvestada eluruumide ja äriruumide üürisuhete erineva eesmärgi 
ning olemusega. Kui eluruumide regulatsioon lähtub põhjendatult eluaseme 
kaitse vajadusest, siis äriruumide üürisuhted põhinevad üldjuhul 
professionaalsete turuosaliste vahelisel lepinguvabadusel ning on sageli 
lahutamatu osa ettevõtete pikaajalistest investeeringutest. Sellest 
tulenevalt vajavad need õiguskindlust toetavat ja piisavalt paindlikku 
regulatsiooni.
Kirjale lisatud dokumendis esitame kaks muudatusettepanekut, mille eesmärk 
on:

*	võimaldada äriruumi üürilepingu lõppemisel üürileandjal tõhusamalt 
taastada äriruumi valdus olukorras, kus üürnik jätab äriruumi õigusliku 
aluseta tagastamata; ning
*	suurendada lepinguvabadust pikaajaliste äriruumide üürilepingute puhul, 
võimaldades professionaalsetel lepingupooltel VÕS § 318 lõikest 1 tuleneva 
ülesütlemisõiguse kohaldamises kokkuleppel teisiti kokku leppida.

Loodame, et meie ettepanekud aitavad kaasa äriruumide üürisuhete 
regulatsiooni ajakohastamisele. Oleme hea meelega valmis ettepanekuid 
täiendavalt selgitama ning oma kogemust jagama. Palume sellekohane 
kirjavahetus edastada e-postile [email-masked]

Lugupidamisega,

Liis Miller

Vastavuskontrolli juht

Compliance Manager

Mob +372 <tel:+372%205340%203146>  5340 3146

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

TKM Grupp AS

TKM Finants AS

Kaubamaja 1
,
10143
,
Tallinn
,
Estonia

www.tkmgrupp.ee <http://www.tkmgroup.ee/>  | www.partnerkaart.ee 
<http://www.partnerkaart.ee/>

Käesoleva teate sisu, sh selle manused, on konfidentsiaalsed ja on mõeldud 
kasutamiseks üksnes teate adressaadile. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi 
ilma saatja selgelt väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil 
kõrvalistele isikutele avaldada. Juhul, kui te olete saanud käesoleva teate 
eksituse tõttu, siis palume teil teavitada koheselt selle saatjat ning 
kustutada e-kiri.