Subject: Võlglase andmete avaldamine on lubatud kajastada arvetel
From: Jekaterina Šumigai <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Mon, 5 Aug 2024 10:33:53 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Küsimus on selline, „Lubatud on kajastada seda arvetel“ kas see tähendab,
et kommunaalteenuste arvetele võib sisestada vaid võlglase korteri numbri
või ka võlgniku nime ja võlasoleva summa?

Praegusel juhul on Stell Eesti AS raamatupidamisteenuse vahendus
teenusepakkuja – raamatupidaja saadab kommunaalteenuste arvet Kortosse
sisestatud ja elaniku poolt edastatud eposti aadressil või paberkandjal.
Meie, teenusepakkujana, eeldame, et epost on korteriomaniku oma ja arve
läheb korteriomaniku epostile, kuid võib olla selline olukord, et Kortos
on edastatud üürniku kontakt. Siis üürnik on ju kolmas isik, kellele see
info läheb. Küsimus on selles, kuidas me siis saame vastutada selle eest,
et see info ei läheks kuskile mujale jne?

Kuidas meie teenusepakkujana peaksime nüüd käituma? Kas me võime lisada
siis kommunaalteenuse arvete peale võlgnevaid kortereid koos nime ja võlgu
oleva summaga või mitte?

https://www.aki.ee/uudised/isikuandmete-tootlemine-korteriuhistus

Andmete avalikustamine ja edastamine

Igasugune isikuandmete avalikustamiseks üldkasutatavas ruumis nõuab
eelnevalt kõigi nõusolekut (ei piisa üldkoosoleku otsusest), sest sinna on
ligipääs kolmandatel isikutel. Sealhulgas ei ole lubatud trepikojas
avaldada ka ainult korteri numbriga kellegi kohta infot, sest isikud on
kaudselt tuvastatavad. Seetõttu kasutatakse veenäitude andmisel nt suletud
postkasti, kaugloendurit või andmete edastamist otse juhatusele meilile
või muu virtuaalkeskkonna kaudu.

„Igasugune isikuandmete avalikustamiseks üldkasutatavas ruumis nõuab
eelnevalt kõigi nõusolekut.“

„Võlglase andmete avaldamine peab eranditult toimuma vaid ühistu
liikmeskonnale.“

Kui keegi liikmetest on võlglane, siis toimub teistele liikmetele selle
kohta andmete edastamine õigustatud huvi alusel. Sel juhul on see ühistu
siseselt vajalik info, sest sellest sõltuvad ühistu ühise majandamise
otsused. Võlglase andmete avaldamine peab eranditult toimuma vaid ühistu
liikmeskonnale. Lubatud on kajastada seda arvetel, arutada üldkoosolekul,
avaldada sisegrupis, aga kindlasti mitte avalikustada hoone trepikojas.

Lugupidamisega

Jekaterina Šumigai

elamuhaldur

Stell Eesti AS

A.H. Tammsaare tee 47

11316 Tallinn

stell.ee