Subject: Eesti Muinsuskaitse Seltsilt
From: "Helle" <[email-masked]>
To: Jürgen Ligi
Cc: "vana RAM Info"
Date: Wed, 16 Apr 2025 15:19:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud rahandusminister Jürgen Ligi!

Alates aastast 1985 tähistatakse Eestis muinsuskaitsekuud, mis algab
rahvusvahelisel muinsuskaitsepäeval, 18. aprillil ja kestab kuni 18.
maini, rahvusvahelise muuseumipäevani.

Muinsuskaitsekuud korraldab Eesti Muinsuskaitse Selts koostöös teiste
kodanikuühenduste, omavalitsuste, koolide, muuseumide, seltsidega.
Muinsuskaitsekuu avamisel on heaks traditsiooniks saanud tunnustada tublit
tööd tegevaid vabatahtlikke, ning alates 1997. aastast anname välja ka
Karuteene medalit.

Karuteene medal antakse inimesele või organisatsioonile, kes Eesti
avalikkuse arvates on tekitanud suurt kahju Eesti kultuuripärandile,
ajaloolistele traditsioonidele või institutsioonidele. Kirjalik
argumenteeritud ettepanek esitatakse Eesti Muinsuskautse Seltsi
juhatusele, kes vajadusel kaasab otsuse tegemisel eksperte. Eesti
Muinuskaitse Selts teeb Karuteene medali pälvinu nime ja tema karuteened
teatavaks iga-aastase muinsuskaitsekuu avaüritusel. Tänavu, Eesti Raamatu
Aastal, avame muinsuskaitsekuu pidulikult esmaspäeval, 21. aprillil kell
15 Tallinna Ülikooli Teadusraamatukogus Rävala pst 10.

Soovime Teid teavitada, et Karuteene Medalile 2025 esitati ühe
kandidaadina ka Teid, rahandusminister Jürgen Ligi, otsuse eest
likvideerida omandireformi reservfond, millest tagastatud ehitismälestised
said aastas kolm miljonit eurot toetust.

Loodame, et arvestate inimeste muret ja pahameelt ja püüate leida
võimaluse omalt poolt kaasa aidata nii ehitismälestiste kui Eesti
kultuuripärandi säilitamisele laiemalt!

Muinsuskaitsekuu kava täieneb jooksvalt. Loodetavasti leiate kuu kavast
endale ja kolleegidele huvipakkuvaid muinsuskaitselisi ettevõtmisi! Kui
Teil on ettepanekuid muinsuskaitsekuu kava omalt poolt täiendada, palume
lahkesti ühendust võtta!

Lugupidamisega,

Helle Solnask

Juhatuse liige

Eesti Muinsuskaitse Selts