Subject: Vastus
From: "Riigikantselei - RK" <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet Info - KA" <[email-masked]>
Date: Mon, 27 Jul 2026 10:16:10 +0300

Asja viide: 26-01457-5

Teie: 22.07.2026 e-kiri

Lugupeetud Signe Viimsalu

Maksejõuetuse teenistuse juhataja

Täname Teid veelkord pöördumast.

Vabariigi Valitsuse seaduse kohaselt on Justiits- ja Digiministeeriumi
valitsemisalas konkurentsijärelevalve poliitika kujundamine ning
õiguspoliitika kavandamine ja elluviimine.

Justiits- ja Digiministeeriumi põhimäärusega on Vabariigi Valitsus
täpsustanud, et ministeeriumil on õigusloomealane pädevus
tsiviilmenetluses (sh maksejõuetusõigus alates 2011.a), aga ka
riigiõiguses, haldusõiguses, tsiviilõiguses, ühinguõiguses jne. Lisaks
sätestab Vabariigi Valitsuse seadus, et Konkurentsiamet on Justiits- ja
Digiministeeriumi valitsemisalas. Seaduse järgi valvab minister
ministeeriumi valitsemisalas olevate riigiasutuste ülesannete täitmise üle
ning vastavalt Konkurentsiameti põhimäärusele annab ameti maksejõuetuse
teenistus oma tegevusest aru valdkonna eest vastutavale ministrile.

Seega palume pöördumistes tõstatatud küsimusi lahendada koostöös justiits-
ja digiministriga. Ministril on vajadusel võimalik kasutada kõiki oma
pädevusse antud õiguseid.

Oleme Teie pöördumised edastanud vastamiseks justiits- ja digiministrile.

Lugupidamisega

Riigikantselei
Rahukohtu 3 | 15161 Tallinn
693 5555 | www.riigikantselei.ee <http://www.riigikantselei.ee/>  |
<https://www.facebook.com/StenbockiMaja/> Stenbocki maja