Subject: FW: Avalik konkurss Euroopa Kohtu kohtuniku kandidaadi leidmiseks
From: "Kohtute Infoteenistus - KOHTUD" <[email-masked]>
To: "Karine Grigorjan-Algmaa - TLRKK" <[email-masked]>, "Mai Kurul - TRKK" <[email-masked]>, "Marika Maask - THK" <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Jun 2026 11:19:52 +0300

From: Merili Kriisa <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 10, 2026 10:29 AM
To: [email-masked]' <[email-masked]>; Prokuratuurid
info - PROKS <[email-masked]>; [email-masked]'
<[email-masked]>; [email-masked]' <[email-masked]>; [email-masked]'
<[email-masked]>; [email-masked]' <[email-masked]>; [email-masked]' <[email-masked]>; EL kohtu
töögrupp <[email-masked]>; Õiguskantsleri Kantselei - OKK
<[email-masked]>; Kohtute Infoteenistus - KOHTUD
<[email-masked]>; Kohtute Infoteenistus - KOHTUD
<[email-masked]>; Kohtute Infoteenistus - KOHTUD
<[email-masked]>; Kohtute Infoteenistus - KOHTUD
<[email-masked]>; Kohtute Infoteenistus - KOHTUD
<[email-masked]>; Kohtute Infoteenistus - KOHTUD
<[email-masked]>; Kohtute Infoteenistus - KOHTUD
<[email-masked]>; Kohtute Infoteenistus - KOHTUD
<[email-masked]>; ejl <[email-masked]>; Justiits- ja
Digiministeerium <[email-masked]>
Cc: Heli Hirsik <[email-masked]>
Subject: Avalik konkurss Euroopa Kohtu kohtuniku kandidaadi leidmiseks

Tere

Välisministeerium on välja kuulutanud avaliku konkursi Euroopa Kohtu
kohtuniku kandidaadi leidmiseks.

EUROOPA KOHTU KOHTUNIKU KANDIDAAT

Euroopa Kohtu kohtunik valitakse isikute hulgast, kelle sõltumatus on
väljaspool kahtlust ning kellel on oma riigi kõrgeimatesse
kohtunikuametitesse nimetamiseks nõutav kvalifikatsioon või kes on
tunnustatud ja pädevad juristid. Ametisse nimetamine toimub Euroopa Liidu
liikmesriikide valitsuste ühisel kokkuleppel kuueks aastaks pärast
konsulteerimist Euroopa Liidu toimimise lepingu artikli 255 alusel loodud
komiteega, mille ülesandeks on esitada arvamus kandidaatide sobivuse kohta
kohtuniku ametikohale. Euroopa Kohtu kohtuniku kandidaadi esitab Vabariigi
Valitsus. Kohtuniku ametiaeg algab oktoobris 2027.

Kõikidelt kandidaatidelt eeldame:

*	Eesti Vabariigi kodakondsust
*	vähemalt riiklikult tunnustatud magistrikraadi õigusteaduses,
sellele vastavat kvalifikatsiooni Eesti Vabariigi haridusseaduse § 28
lõike 22 tähenduses või sellele vastavat välisriigi kvalifikatsiooni
*	suurepäraseid õigusalaseid teadmisi, sh väga häid teadmisi Euroopa
Liidu õigusest
*	inglise ja prantsuse keele oskust
*	kõrgeid kõlbelisi omadusi, kohtunikutööks vajalikke võimeid ja
isikuomadusi
*	suutlikkust töötada rahvusvahelises keskkonnas
*	vähemalt 20 aastat juriidilise töö kogemust

Sooviavaldus, elulookirjeldus (CV), haridust (ka asjakohast
täiendharidust) tõendava dokumendi koopia, võimalusel võõrkeelte oskuse
taset näitavate tõendite koopiad saata hiljemalt 08.07.2026
Välisministeeriumi personaliosakonda e-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Lisaküsimustele vastab: Heli Hirsik,  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Oleme tänulikud, kui edastate käesoleva kuulutuse võimalikele huvitatud
isikutele.

Tervitades

Merili Kriisa

Merili Kriisa

EL õiguse büroo direktor | Juriidiline osakond

+372 637 7441

Välisministeerium

Islandi välljak 1 | 15049 Tallinn

 <http://www.vm.ee/> www.vm.ee |  <https://twitter.com/MFAestonia>
@MFAestonia