Subject: FW: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 9 May 2025 15:53:12 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: 7.1-2/25/19680-11

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kristjan Toro <[email-masked]>
Sent: Friday, May 9, 2025 11:41 AM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: RE: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine

Tere

Saadan korrigeeritud projekti kooskõlastamiseks.

Projekti suuruse tõttu on lisatud projekt Onedrive’i. Onedrive’I lehelt
leiab ka geodeetilise alusplaani uuendatud versiooni mis on vastava
pädevuse isiku poolt allkirjastatult.

Link:
<https://itkinsener-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/kristjan_toro_itk-ib_
ee/EtW0UQe1GONAlGXj_rux2YkBrnBtErjMX7fQYEm9yaLCZg?e=SSPN8q>  23025 -
Sideprojekt

Lugupidamisega

Kristjan Toro

Välisvõrkude projekteerija
Tel: +372 5360 2611

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 7, 2025 9:11 AM
To: Liina Randvoo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristjan Toro <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Arvo Veltri
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Rait Marken <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >;  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: RE: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine

Tere

Transpordiameti teehoiuteenistuse korrashoiu projektijuht tuvastas, et
riigitee nr 11244 Kiisa-Maidla tee km 7,35 Maidla jõe teetruubiks on
kaheavaline 1500 mm betoontruup, mitte üks 1500 mm plasttruup nagu väidab
projekti aluseks olev geodeetiline alusplaan (vt lisatud pildid). Tegemist
on Transpordiameti kui riigitee omaniku (EhS § 92 lg 6) vaatest väga suure
ebakõlaga tegeliku olukorra kajastamisel geodeetilisel alusplaanil.

Tulenevalt Transpordiameti varasemates kirjades ja 05.05.2025 toimunud
Teams’i koosolekul välja toodud topo-geodeetilise alusplaani puudustest,
palume projekti uuesti kooskõlastamiseks esitamisel edastada ka
topo-geodeetiline alusplaan koos
<https://www.riigiteataja.ee/akt/119042016003#para9> geodeetilise uuringu
aruandega, mis on kinnitatud vastutava geodeedi digitaalse allkirjaga.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Liina Randvoo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 2, 2025 3:34 PM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristjan Toro <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Arvo Veltri
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Rait Marken <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >;  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Re: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine

Tere

Mis materjale täpsemalt soovite? Lisan manusesse praegu teie käes oleva
projekti, mida koosolekul ka arutaks.

Liina Randvoo

Projektijuht
Tel. +372 53 498 220

  _____

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, May 2, 2025 1:58 PM
To: Liina Randvoo < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Kristjan Toro < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Arvo Veltri <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Rait Marken < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine

Kutse käes. Kas arutelu aluseks olevad materjalid saadate eraldi
e-kirjaga?

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Liina Randvoo < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, May 2, 2025 12:14 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Kristjan Toro < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Arvo Veltri <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Rait Marken < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Re: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine

Tere

Väga hea, teen kohe Teamsi kutse.

Liina Randvoo

Projektijuht
Tel. +372 53 498 220

  _____

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, May 2, 2025 12:11 PM
To: Liina Randvoo < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Kristjan Toro < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Arvo Veltri <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Rait Marken < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine

Tere

Transpordiametile sobib Teamsi koosolekul osaleda esmaspäeval 05.05 kella
14.00-14.30.

Koosoleku kutsele palun lisada juurde ka arutelu aluseks olevad
materjalid.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Liina Randvoo < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, April 30, 2025 4:56 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Kristjan Toro < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Arvo Veltri <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Rait Marken < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Re: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine

Tere

Täname Teid esitatud seisukoha ja menetluse käigus antud tagasiside eest.

Käesolevaga soovime siiski väljendada, et me ei ole esitatud seisukohaga
täielikult nõus. Leiame, et projekti käigus esitatud geodeetilise
alusplaani ulatus on olnud piisav, et võimaldada hinnata tehnovõrgu
paiknemise võimalikkust. Samuti ei näe me antud juhul põhjendust, miks ei
oleks võimalik tehnovõrku kavandada kinnisel meetodil teekraavi põhja.

Transpordiameti peadirektori 31.07.2024 käskkirjaga nr 1.1-1/24/117
kinnitatud juhendi "Täiendavad nõuded topo-geodeetilisele uuringule teede
projekteerimisel" punktis 9.2 on välja toodud tee geomeetriat ja
ümbritsevat maapinda iseloomustavale tee ristprofiil, kuid ei ole kusagil
kirjutatud, mis ulatuses peab geodeesia olema. Meil on kraavid ja kraavi
perved peal vastavalt viidetud nõudele. Nõuet, et peaksime mõõtma 20 m tee
tsentrit juhendis ei ole. Ühtlasi võtsime transpordiametilt enne
projekteerimise algust ka tehnilised tingimused. Ka seal ei ole viidatud
kusagil, et peaksime geoaluse nii suures ulatuses tellima.

Nagu eelnevalt kirjutatud, siis edaspidi oleme valmis teile kindlasti
vastu tulema ja teeääred suuremas alas peale mõõtma, kuid  antud projekt
on väga aegkriitiline ning uue geo tellimine oleks nii ajaliselt kui ka
rahaliselt väga suur kulu.

Siinkohal teen ettepaneku teha Teamsi koosolek. Vaatame ühiselt koos teie
ja ka ehitajaga joonisele otsa ning arutame läbi, kuidas projektiga edasi
liikuda. Nii saame kõige operatiivsemalt mõlemale osapoolele hea lahenduse
leida.

Omalt poolt pakuksin välja järgmised ajad:

*	Esmaspäeval 05.05 ajavahemikus 13.00-17.00

*	Teisipäev 06.05 ajavahemikus 09.00-11.30

*	Kolmapäeval 07.05 ajavahemikus 15.00-17.00

Kui need ajad ei sobi, siis andke teada, vajadusel saame ka teisi aegu
sobima panna.

Liina Randvoo

Projektijuht

Tel. +372 53 498 220

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 30, 2025 3:19 PM
To: Kristjan Toro < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine

Tere

Transpordiameti juhendi
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
ja -rajatiste teemaale kavandamisel (edaspidi Juhend) punkti 2.3.1
kohaselt riigiteega rööpseid tehnovõrke saab teemaale kavandada ainult tee
toimimise vajadustest (tee laiendamine, kraavide rajamine, märkide, piirde
ja tähispostide paigaldamine, tee korrashoid, tee koosseisu kuuluvate
rajatiste ehitamine jne) üle jääva vaba teemaa olemasolul. Vaba teemaa
olemasolu selgub projekteerimistööde käigus geoaluse valmimise järgselt,
arvestades tehnovõrgu paiknemise tüüpseid lahendusi (vt Lisa 2) ja tee
perspektiivse laiendamise vajadustega. Juhendi punkt 2.3.5 sätestab, et
teega rööpseid tehnovõrke teekraavidesse (sh põhi, nõlvad) mitte
planeerida. Teiste tehniliste võimaluste puudumisel kavandada tehnovõrk
kraavi põhja kinnisel meetodil vähemalt Tabelis 1 toodud sügavusele.
Arvestades asjaolu, et projekti geodeetiline alusplaan pole mõõdistatud
piisavas ulatuses, et hinnata tehnovõrgu paigaldamiseks teiste tehniliste
võimaluste puudumist või nende olemasolu, puudub Transpordiametil võimalus
kaaluda tehnovõrku kinnisel meetodil kraavi põhja paigaldamise lubamist.

Transpordiameti menetleb projekti 30 päeva jooksul. Projekteeritud
lahenduse kooskõlastamiseks Transpordiameti maaüksusel ja riigitee
kaitsevööndis peab riigitee omanikul olema võimalik hinnata projekteeritud
lahenduse elluviimisel riigitee jätkuvat toimimist (remont, hoole jne) ja
selle juurde kuuluva ohutust, peab mõlemal pool projekteeritud lahendusest
kajastuma geodeetiline alusplaan ulatuses, mis vastab Transpordiameti
peadirektori 31.07.2024 käskkirjaga nr 1.1-1/24/117 kinnitatud juhendi
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2024-08/KT_02
5_J23_r1_T%C3%A4iendavad%20n%C3%B5uded%20topo-geodeetilisele%20uuringule%2
0teede%20projekteerimisel.pdf> Täiendavad nõuded topo-geodeetilisele
uuringule teede projekteerimisel punktis 9.2 on välja toodud tee
geomeetriat ja ümbritsevat maapinda iseloomustavale tee ristprofiilile.
Tulenevalt asjaolust, et antud nõue ei ole täidetud, ongi menetlusprotsess
pikale läinud. Oleme teinud korduvalt oma kirjades ka märkuse geodeetilise
alusplaani ebapiisava ulatuse kohta.

Transpordiameti jaoks on kõik riigiteed olenemata, kas need on kõrval-,
tugi- või põhimaanteed, võrdse tähtsusega ning riigitee ja selle juurde
kuuluva ohutuse hindamine ühtviisi oluline.

Oleme tänulikud, et edaspidi arvestate Transpordiameti nõuetega
geodeetilise alusplaani ulatuse mõõdistamisel, kuid käesoleva projekti
kooskõlastamiseks on samuti vajalik geodeetilist alusplaani laiemas
ulatuses.

Seni, kuni projekti geodeetiline alusplaan pole mõõdistatud sellises
mahus, et riigitee omanikul oleks võimalik hinnata projekteeritud
lahenduse elluviimisel riigitee jätkuvat toimimist (remont, hoole jne) ja
selle juurde kuuluva ohutust, ei saa Transpordiamet projektile
kooskõlastust anda.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kristjan Toro < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, April 28, 2025 8:55 AM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Arvo Veltri <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine

Tere

Kirjutan seoses Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmisega
(nr 7.1-2/25/19680-10).

Olete varasemates kooskõlastusringides ning ka viimases tagasisides toonud
välja, et tehnovõrk tuleks kavandada väljapoole riigitee kraavi ja selle
nõlva, minimaalselt 1 meetri kaugusele. Samas on Transpordiameti „Nõuetes
tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale kavandamisel” sätestatud, et kinnise
läbiminekuga on lubatud paigaldada tehnovõrk vähemalt 1,0 m sügavusele
kraavi põhjast.

Mõistame, et mõnes lõigus võib geodeetiline alusplaan olla geodeedi poolt
ekslikult joonistatud – selle parandamiseks kaasame vastava pädevusega
isiku.

Küll aga jääb nõue geodeetilise alusplaani mõõdistamiseks täiendavas
ulatuses hetkel ebamääraseks. Arvestades, et projekt on Transpordiametis
olnud kooskõlastamisel ligikaudu kuuel korral, on kogu menetlusprotsess
juba märkimisväärselt pikenenud. Täiendava geodeetilise alusplaani (u ~17
ha ulatuses) läbiviimine tooks kaasa veelgi suuremaid ajakulu ja
viivitusi.

Arvestades, et tegemist on kõrvalmaanteega ning mitte sama olulise
otstarbega nagu tugi- või põhimaanteed, teeme ettepaneku võtta
Transpordiametilt saadud uued suunised edaspidiseks teadmiseks. Edaspidi
arvestame, et geodeetilist alusplaani on vajalik mõõdistada laiemas
ulatuses, kui tehnovõrk liigub pikemalt riigitee alal.

Loodame, et antud projektis on võimalik leida mõistlik kompromiss.

Lugupidamisega

Kristjan Toro

Välisvõrkude projekteerija
Tel: +372 5360 2611

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, April 23, 2025 3:51 PM
To: Kristjan Toro < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Maidla küla sidetrassi projekti kooskõlastamata jätmine

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu
dokument.

Pealkiri: Saue vald, Maidla küla sideprojekt- riigitee 11244 Kiisa-Maidla
tee km 2,1 - km 8,0

Registreerimise kuupäev: 23.04.2025

Registreerimise number: 7.1-2/25/19680-10.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200,  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
 <https://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.