Subject: Infoteavitus Rakvere linna üldplaneering osas
From: "Ehitisregistri menetluskeskkond" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Jun 2026 13:03:39 +0300

Teavituse põhjus:

Rakvere Linnavolikogu algatas 22. aprillil 2026. a otsusega nr 39 Rakvere 
linna üldplaneeringu ja ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH). Uue 
Rakvere linna üldplaneeringu koostamise eesmärk on kogu linna territooriumi 
ruumilise arengu põhimõtete ja suundumuste määratlemine, maakasutus- ja 
ehitustingimuste seadmine ning maa-aladele kõige otstarbekama ja 
jätkusuutlikuma kasutusviisi leidmine kooskõlas linna strateegiliste 
arengusuundadega. Üldplaneering viib ellu maakonnaplaneeringu põhimõtteid 
ning on aluseks detailplaneeringute koostamisele. Planeeringuala suurus on 
10,73 km² ning selle piirid kattuvad Rakvere linna halduspiiridega. 
Üldplaneeringuga lahendatakse planeerimisseaduse § 75 väljatoodud ülesanded. 
KSH eesmärk on linna ruumilise arenguga kaasneda võivate majanduslike, 
sotsiaalsete, kultuuriliste ja looduskeskkonnale avalduvate mõjude hindamine 
ning hindamise alusel säästva ja tasakaalustatud ruumilise arengu tingimuste 
seadmine. Üldplaneeringu ja KSH algataja, vastuvõtja ja kehtestaja on 
Rakvere linnavolikogu. Üldplaneeringu ja KSH koostamise korraldaja on 
Rakvere Linnavalitsus. Üldplaneeringu ja KSH algatamise otsusega on võimalik 
tutvuda Rakvere linna veebilehel koostatava üldplaneeringu rubriigis ja 
Rakvere Linnavalitsuses tööajal..

Tagasisidet või menetlust puudutavates küsimustes saate pöörduda menetleja 
MERJE VERHOVITŠ (Rakvere Linnavalitsus [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ) poole. Dokumendi menetlusprotsessi 
saate jälgida e-ehituse keskkonnas 
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/document?docNr=2614103/00137> .