Subject: FW: Raporti edastamine ja kohtumissoov - 14.06.2026
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Jun 2026 09:12:33 +0300

Saatja: Terje Kivisaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: pühapäev, 14. juuni 2026 09:19
Adressaat: Karmen Joller - SOM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Raporti edastamine ja kohtumissoov - 14.06.2026

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud pr Karmen Joller,

Saadan Teile käesolevaga tutvumiseks raporti „Lastega seotud 
tsiviilmenetlus: tähelepanekud, mõtted ja reformettepanekud“. Tegemist on 
ligikaudu 160-leheküljelise materjaliga, mis koondab tähelepanekuid, 
praktilisi kogemusi, õiguslikke kitsaskohti ning ettepanekuid lastega seotud 
tsiviilmenetluste, lastekaitsesüsteemi, vanemliku võõrandamise, laste vaimse 
väärkohtlemise ja laste vaimse tervise kaitse parandamiseks.

Raporti koostamise ajendiks on olnud nii minu isiklikud kogemused kui ka 
laiem mure selle pärast, et Eestis puudub endiselt piisav õigusselgus ja 
ühtne käsitlus laste vaimse väärkohtlemise ning vanemliku võõrandamise 
küsimustes. Minu hinnangul puudutab see probleem märkimisväärset hulka lapsi 
ning selle mõju võib ulatuda tõsiste vaimse tervise probleemide, peresuhete 
katkemise ja pikaajaliste traumadeni.

Mul oleks väga hea meel, kui leiaksite võimaluse raportiga tutvuda. Veelgi 
enam hindaksin võimalust kohtuda Teiega pärast materjaliga tutvumist silmast 
silma, et arutada raportis esitatud tähelepanekuid ja ettepanekuid ning 
kuulda ka Teie mõtteid selle kohta, kuidas Eesti riik saaks laste vaimset 
väärkohtlemist ja vanemlikku võõrandamist senisest tõhusamalt ennetada ning 
lahendada.

Te ise märkisite oma  sotsiaalmeedia vastuses, et olete arstina näinud 
vanemliku võõrandamise juhtumeid ning et need on olnud väga valusad. Just 
seetõttu usun, et Teil on nii ministri kui ka arsti vaatenurgast oluline 
arusaam selle probleemi tegelikust mõjust lastele.

Loodan siiralt, et leiate võimaluse raport läbi vaadata ning et meil avaneb 
võimalus sellel olulisel teemal konstruktiivselt kohtuda ja mõtteid 
vahetada.

Tänan Teid ette aja ja tähelepanu eest.

Lugupidamisega

Terje Kivisaar