Subject: Sotsiaalhoolekande seaduse, ravikindlustuse seaduse ja meditsiiniseadme seaduse muutmise seaduse eelnõu väljatöötamise kavatsuse (abivahendite ja meditsiiniseadmete integreerimine) edastamine kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks
From: "Andrus Varki" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: "Katrin Kiisk" <[email-masked]>,Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Fri, 29 Aug 2025 18:08:56 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Teie:      10.07.2025 nr 1.2-1/1835-1

Meie:    29.08.2025 nr JUR-3/3543-2

Ravimiametil on tähelepanek väljatöötamiskavatsuses kirjeldatud mõjude
osas.

Abivahendite, millest osa on ka meditsiiniseadmed, üle viimisel
Tervisekassa hüvitamise süsteemi alla, tuleb seadmetega seonduvad andmed
kanda meditsiiniseadmete ja abivahendite andmekogusse (MSA). Hetkeseisuga
tuleb 2026. aastal MSA andmekogusse kanda 480, 2027. aastal 540 ning 2028.
aastal 933 meditsiiniseadet. Sellel lisanduvad nendel aastatel ka
täiendavalt uute seadmete kanded (uute abivahendite nimekirja kandmise
taotlused). 2024. aastal lisandus MSA andmekogusse 1390 uut kannet. Ühe
seadme kandega võib olla seotud mitu levitajat, millega kaasnevad
täiendavad taotlused. Ravimiameti koormus kolmel järgneval aastal suureneb
vastavalt 45%, 49% ning 77%. Mõju Ravimiameti koormusele jätkub ka reformi
kolme aastase üleminekuperioodi järgselt, kuna igal aastal täieneb
Tervisekassa nimekiri uute seadmete võrra ning korrastatakse olemasolevate
seadmete kandeid MSA andmekogus. Samuti tuleb Ravimiametil valmis olla
selleks, et lisanduvaid seadmeid esitavad MSA-sse ettevõtjad, kellel
puudub varasem kogemus andmekogu kasutamisel ja teatiste esitamisel.
Ravimiamet prognoosib reformi käivitudes selle vajaduse suurenemist, mis
aja möödudes küll väheneb, kuid jääb siiski praegusest kõrgemaks.

VTK kohaselt plaanitakse ühtsetel põhimõtetel sätestatud
hüvitamistingimusi ning rahastamise reegleid meditsiiniseadmetele ja
abivahenditele. See tähendab, et lisanduvatele meditsiiniseadmetele tuleb
ravikindlustuse seaduse § 481 lõike 5 alusel kehtestatud sotsiaalministri
18.09.2008 määruse nr 55  tervisekassa meditsiiniseadmete loetelu muutmise
kriteeriumid § 9 lg 4 kohaselt anda Tervisekassale ka igale seadmele
hinnang. Aastal 2024 on Tervisekassale antud 148 meditsiiniseadme
hinnangut. Seega suureneb Ravimiameti koormus hinnangu andmisega
järgnevatel aastatel vähemalt 3 kuni 6 korda ülemineku perioodil (selle
lisandub ka jooksvalt uutele meditsiiniseadmele antavad hinnangud). Mõju
Ravimiameti koormusele jätkub ka reformi kolme aastase üleminekuperioodi
järgselt, kuna Tervisekassa nimekiri täieneb uute seadmetega, mille osas
tuleb Ravimiameti anda hinnang.

Seega Ravimiameti koormus suureneb reformi käivitudes ületoodavate
seadmete registreerimisega MSA-s ja tervisekassale hinnangute andmisega
ülemineku perioodil ning üleminekuperioodi järgselt uute seadmete
registreerimisega ja tervisekassale hinnangute andmisega.  Reformi
ülemineku perioodi järgselt jääb püsivalt suuremaks Ravimiameti koormus
seoses jooksvalt Tervisekassa loetellu uute seadmete lisandumisega ning
olemasolevate seadmete korrastamisega andmekogus. Meditsiiniseadmete
registreerimise ja tervisekassale hinnangute andmise menetluste
läbiviimiseks on Ravimiametis kaks täiskoormusega ametnikku. Arvestades
eeltoodud koormuse kasvu suurenemist on vajalik Ravimiameti struktuuri
kuni kahe täiskoormusega ametikoha loomine.

Märkus VTK andmetes lk 11 „Sihtrühm 3 – ettevõtted“: VTK tekstis on
numbriline viga „SKA lepingupartnereid oli 2025. a aprilli lõpu seisuga
186 (neist apteeke 10130).“ Ravimiameti andmetel on üldapteeke 469.

Lugupidamisega

Andrus Varki

Ravimiamet
Õigusosakonna juhataja

+372 737 4140
+372 737 4142
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Nooruse 1
50411 Tartu
www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee/>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have received. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.