Subject: FW: Paldiski Lõunasadama fooriristmik Hannes Ristov
From: Peeter Nõgu <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Sep 2025 10:25:14 +0300

Tere Hannes,

Tullles tagasi mai kuus arutatud teema juurde Paldiski Lõunasdamas (vt 
allolev meilivahetus), siis tunnen huvi kas on võimalik nihutada ol.olevaid 
kiirusepiirangu märke 70 ja 50 lähemale Soomepoiste tee ja Lõnasadama tee 
ristmikule.

Meile jäi mulje tolleaegsest suhtlusest, et seda saate suhteliselt lihtsalt 
ja ruttu teostada.

Palun tagasisidet kas see tõõ on endiselt plaanis või on vaja Sadama poolt 
veel midagi teha/taodelda.

Lugupidamisega

Peeter Nõgu

infrastruktuuri divisjoni juht

AS Tallinna Sadam

Mob 51 47 218

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ts.ee/> www.ts.ee

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 7. mai 2025 10:07 AM
To: Peeter Nõgu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vastus päringule

[email-masked] <mailto:[email-masked]>  saada teile sageli 
meilisõnumeid. Lugege täpsemat teavet selle kohta, miks see on oluline 
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

TS-IT INFO: Kiri pärineb väljastpoolt asutust.

Tere

Täname pöördumast.

Foorisüsteeme on vaja liikluskorralduses kasutada, kui ristmikul on 
liiklussagedused liiga kõrged ,mistõttu ei ole võimalik leida tühimikke, et 
manöövreid ohutult sooritada. Teie kirjast saan aru, et tegelik probleem on 
sadamasse saabuvate või sadamast väljuvate sõidukite kiirused. Kiiruse 
ületamise probleemi ei ole mõistlik lahendada foorisüsteemiga, mis võib 
sulgeda kogu liikluse sadamasse või sadamast välja.

Sõidukiiruste probleemi lahendamiseks saan välja tuua enamlevinud meetmeid. 
Tuua kiirusepiirangud varasemaks, korrata kiirusepiirangut märgistega 
kattel, võtta kasutusele kiirustabloo sadamasse siseneval suunal.

Nähtavuskaugused ristmikul ,kus autosid üle transporditakse tunduvad olema 
ka piisavalt head, et leida tühimikke muu sadama liiklusest tee ületamiseks. 
Lõunasadama tee L2 kinnistul teega külgnevas alas asuvad põõsad võivad 
sisekurvis nähtavust varjada ja võib olla vajalik kärpida liiklusohutuse 
huvides.

Kui aga olete kindlad, et foorisüsteem on ainuõige lahendus, et nimetatud 
ristmikku kaubaga ohutult ületada, siis Transpordiametil otseselt sellele 
vastasseisu ei ole. Transpordiameti haldusala lõppeb vahetult enne Autolink 
transpordi väravat. Teeregistri andmetel on sealt edasi tegemist 
mitteavalike teedega erakinnistutel.

Palun küsida kohalikult omavalitsuselt ja piirinaabritelt arvamused selle 
rajamiseks. Kui takistusi ei ole, siis foorristmiku kavandamisel 
projekteerimistingimuste väljaselgitamiseks kaasata ka meid 
Transpordiametit.Töö teostajateks saame soovitada suurimaid tegijaid 
foorisüsteemide alal nagu Traffest, AS Signaal TM, Liikluslahendus OÜ, 
Kiirwarren jt.

Mõtlesime kaasa juhul kui kavandamiseks läheb. Foorreguleerimise võib 
toimima saada näiteks nii, et tegemist oleks anduritega või nupust tellitav 
foorisüsteem, millest saab käivitada kindla ajaga töötsükli, et keegi 
kogemata punast foorituld tööle ei jätaks ja kogu muud liiklust sadama vahel 
ei katkestaks. See ei pruugi juurde anda rohkem läbilaskvust, kui täna 
loomulikul teel tekkivad tühimikud annavad. Selleks vaja kindlasti uuring 
tellida, et välja selgitada kogu liikluse koosseis ja nõudlus.

Lugupidamisega

Hannes Ristov
Liikluskorraldaja
55654809
Transpordiamet

From: Peeter Nõgu
Sent: reede, 2. mai 2025 09:08
To: [email-masked]
Subject: Paldiski Lõunadamas Kai tn ja Lõunasadama tee ristmik

Tere Priit,

Palun anna teada kellega me peaksime konsulteerima kas alloleval pildil 
Paldiski Lõunasadamas asuva  punase ringiga tähistatud Lõunasadama tee ja 
Kai tn ristmikule saaks panna foori.

Maaomandi mõttes on rismik küll meie maal, aga tegemist ikkagi avaliku teega 
(Lõunasadama tee).

Probleem mida soovime lahendada on liiklusohutus.

Autolink on pöördunud meie poole palvega uurida kas saaks nimetatud 
ristmikul rakendada foori süsteemi mis toimiks nö nõudepõhiselt analoogselt 
jalakäijate fooriga.

Kai tn mööda toimub uute sõiduatode laadimine ja lossimine laevadele. Autod 
liiguvad Autolink platsilt (vt pildil sinisega) üle Lõunasadama tee Kai tn 
ja sealt edasi laeva.

Tegemist ei ole autodega reisijatega vaid autod kui kaup.

Laevade laadimisel ja lossimise ajal käib üle selle ristmiku tihe liiklus 
kuna ülejäänud kauba vedu (rekkad) toimub samal ajal mööda Lõunasadama teed

Rekkad ei pea tihti kinni kiiruse piirangust  40km/h Lõinasadama teel.

Kuna foori on vaja kasutada ainult nendel päevadel kui on sõiduautode laev 
ja ainult nendel hetkedel kui järjekordne sõiduautode grupp jõuab 
ristmikuni, siis

Meie hinnangul oleks sobivaim nõudepõhine foori lahendus ehk kui autode 
grupp jõuab ristmikule vajutataks nuppu ja süttiks teatud ajaks roheline 
tuli.

Kindlasti ei tohiks tekkida olukorda kus nõudepõhiselt saaks ühes suunas 
lülitada foori roheliseks pikaks ajaks.

Sooviksime sinu Ametiga konsulteerida kas selline lahendus võiks tulla 
kõnealla.

Lugupidamisega

Peeter Nõgu

infrastruktuuri divisjoni juht

AS Tallinna Sadam

Mob 51 47 218

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ts.ee/> www.ts.ee