Subject: Norme ületav müra valminud ridaelamus
From: Märt Neppo <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 6 May 2026 11:45:21 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kiili Vallavalitsusele esitati 25.10.2025.a  kasutusloa taotlus 2024.a 
aprilli ehitusloa alusel valminud Kesk-Vaela tn 18 ( Vaela küla, Kiili 
vald ) ridaelamu kohta.

Kasutusloa taotlusele oli lisatud tehnosüsteemide tekitatava müra 
mõõteprotokoll (lisatud manusena), mis tuvastas kõikide bokside 
magamistubades norme ületava müra (30,2-35,6 dB).

Minu märkusele esitada positiivse tulemusega müra mõõteprotokoll vastas 
arendaja:

Info mõõdistuse teostajalt:

Mõõdistamise ajal olid ruumid möbleerimata ja tõime eraldi real välja 
hinnangulise korrektsiooni siis kui ruumid on möbleeritud. Kui nüüd ruumides 
pehme mööbel, põrandakate, aknakate jms.siis müratase normis.

Väljavõte mõõdistuse protokolli märkustest:

2. Mõõdistustööde ajal olid ruumid möbleerimata. Kõvakattega ruumides 
lüheneb

järelkõlakestvus pärast möbleerimist ja sellega kaasneb hinnanguline 
mürataseme

korrektsioon 3-5dB(A).

Palun Terviseameti spetsialistide arvamust antud olukorra lahendamiseks.

Lugupidamisega

Märt Neppo

ehitusjärelevalvespetsialist

679 0276 | [email-masked]

Kiili Vallavalitsus | Nabala tee 2a, Kiili

 <https://Kiilivald.ee/> kiilivald.ee | 
<https://www.facebook.com/kiilivallavalitsus/?locale=et_EE> facebook
Konfidentsiaalsusteade - elektrooniline kiri koos manustega on edastatud 
ainult adressaadina märgitud isiku(te)le. Kiri võib sisaldada 
konfidentsiaalset informatsiooni või informatsiooni, mille autori kirjaliku 
nõusolekuta kolmandatele isikutele avaldamine, edastamine ja salvestamine on 
keelatud. Palume kiri koos manustega kustutada juhul, kui kiri on teile 
saadetud ekslikult ja te ei ole kirja adressaadina märgitud isikuks.