Subject: Suplusvee seire 2024 (Sillamäe supluskoht)
From: "Anna Kalinina" <[email-masked]>
To: Sillamäe Linnavalitsus <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Apr 2024 15:20:44 +0300

Lugupeetud supluskoha valdaja

Seoses peatselt algava suplushooajaga ja vastavalt sotsiaalministri
03.10.2019 määrusele nr 63 „
<https://www.riigiteataja.ee/akt/108102019004> Nõuded suplusveele ja
supelrannale“ (edaspidi määrus nr 63) juhib Terviseamet (edaspidi amet)
tähelepanu sellele, et avalikult kasutatavad supluskohad peavad olema
suplejatele ohutud. Supluskoha omanikele või valdajatele tekib veeseaduse
alusel kohustus ohutuse tagamiseks supluskohad korrastada, teostada
suplusvee seiret, hinnata vee kvaliteeti, sh võimalike reostuste ja
potentsiaalselt toksiliste sinivetikate esinemist rannas ning teavitada
supluskoha kasutajaid veekvaliteedist.

Suplusvee ühtsetel alustel tehtava seire eesmärgiks Euroopa Liidus on
keskkonna kvaliteedi hoidmine, kaitsmine ja parandamine ning seeläbi ka
inimeste tervise kaitsmine. Sellest lähtuvalt soovib amet suplushooaja
alustamise ning seirekavade kooskõlastamise hõlbustamiseks anda
täiendavaid juhiseid ja selgitusi.

Suplusvee seire:

Supluskoha valdaja või omanik korraldab suplusvee seire vastavalt
seirekalendrile (määrus nr 63 § 5 lg 1). Seirekalender tuleb kooskõlastada
Terviseameti Ida regionaalosakonnaga.

Suplusvees uuritakse kahe mikrobioloogilise näitaja soole enterokokid ja
Escherichia coli sisaldust.

Suplushooaja jooksul, arvestades sinna hulka ka enne hooaja algust võetava
proovi, tuleb võtta minimaalselt 4 proovi. Seirekalendrisse tuleb märkida
planeeritavad proovivõtukuupäevad, arvestades et esimene proov võetakse
kaks nädalat enne suplushooaja algust (määrus nr 63 § 4 lg 4). Suplusvee
proovi võtmise kuupäevad peavad olema jaotatud suplushooajale nii, et
proovivõtmise kuupäevade vaheline aeg ei ületaks ühte kuud ehk 31 päeva
(määrus nr 63 lisa 1 punktid 1 ja 3).

Seirekalendri osas koostasime eelnõu (lisatud manusena), kuhu märkisime
ametile sobivad kuupäevad proovivõtuks. Kui soovite kuupäevade osas
muudatusi läbi viia, siis palun andke teada.

Seirekalender tuleb ametiga kooskõlastada (määrus nr 63 § 5 lg 1).
Kooskõlastamiseks palume esitada (digi)allkirjastatud seirekava
<mailto:[email-masked]> [email-masked] või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].
Seirekava palume esitada kooskõlastamiseks hiljemalt 30.04.2024.

Amet kontrollib seirekava vastavust määruse nr 63 nõuetele, sobivusel
allkirjastab selle ning tagastab teile. Selle protsessiga on seirekava
kooskõlastatud.

Kui soovite proovide võtmise labori teenusena, võite pärast kooskõlastatud
seirekava kättesaamist pöörduda teie poolt valitud labori poole tellimuse
esitamiseks.

Juhime tähelepanu, et kui kavas märgitud seireproovi tulemus ületab
määruse lisa 1 punktis 5 sätestatud kontrollväärtust näitajale „soole
enterokokid“ või „Escherichia coli“, tuleb seireproovi võtmise päevast 4
päeva jooksul võtta lisaproov reostuse lõppemise kontrollimiseks. Pärast
lisaproovi võtmist tuleb 7 päeva jooksul võtta ka asendusproov. Lisa- ja
asendusproovide võtmine annab võimaluse mittevastav seireproov suplusvee
kvaliteedi hindamisest välja jätta. Kui soovite seireproovide võtmise
tellida laborilt, soovitame lisa- ja asendusproovide võtmine laboriga
tellimustöö esitamisel kokku leppida. Selgitame, et nende proovide võtmine
tuleb tagada supluskoha omaniku või valdaja poolt (määrus nr 63 § 1 lg 3).

Kõigi seirekalendri alusel võetud proovide analüüside tulemused tuleb
ametile esitada järgmise tööpäeva jooksul pärast tulemuste teada saamist
(määrus nr 63 § 5 lg 7). Seega soovitame anda teie valitud laborile õigus
esitada tulemused nende kättesaamisel koheselt lisaks teie asutuse
eksperdile ka ameti järelevalveinspektorile. Selgitame, et amet saab
proovide tulemusi küsida supluskoha valdajalt, mitte töö teostanud
laborilt.

Kõigist muutustest seirekalendris ja nende põhjustest tuleb teavitada
Terviseametit.

Täiendavate küsimuste korral võite pöörduda kirja lõpus toodud
kontaktandmetel.

Anna Kalinina

inspektor (keskkonnatervis)

Ida regionaalosakond

LAUATEL | MOBTEL +372 505 3776

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn