Subject: Kooskõlastus: Volber
From: "Lennart Puksa" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Mar 2026 13:01:51 +0200

Tere

Palun kooskõlastust üritusele, mille raames plaanitakse jõeliiklus sulgeda.

Tervitades

Lennart Puksa
Tartu linnavalitsus | kultuuriosakond | peaspetsialist | 736 1355 | tartu.ee 
<http://www.tartu.ee/>

Avaliku ürituse registreerimise teade

Taotlus: 27.03.2026

Taotleja infoNimi: 
Anete PavlovIsikukood: 
60511036817KORRALDAJA

Ürituse korraldaja on:	 Füüsiline isikKorraldaja 
isikukood:	 60511036817Korraldaja 
nimi:	 Anete PavlovKorraldaja 
kontakttelefon:	 37253310831Korraldaja 
kontakt e-post:	 [email-masked] <mailto:[email-masked]>

AVALIK ÜRITUS

Ürituse nimi:	 VolberÜrituse 
vorm (spordivõistlus, kontsert, etendus, laat, vm):	 KontsertÜrituse 
sisu:	 Tegemist on traditsioonilise Volbri üritusega, mis toob Kaarsild 
äärde Emajõgi kaldale tuhandeid tudengeid, korporatsioone ning Tartu linna 
rahvast.
Volbri kontsert algab kell 23.00 ja lõpeb kell 00.00.
Üritus algab sissejuhatava tekstiga, mille on eelnevalt sisse lugenud 
näitleja Kristjan Lüüs. Teksti sisselugemise ajal toimub ka lõhike lavastus, 
mida publik saab teksti kuulamise ajal jälgida (lavastuse detilid on 
selgumisel). Tekati ning lavastuse pikkus on maksimaalselt 5 minutit. 
Tekstis kirjeldatakse volbri ajalugu, traditsioone ning selle seost Tartuga 
ja tudengitega.
Seejärel astub lavale peaesineja Terminaator. Nende esinemise alguses 
süüdatakse tuleskulptuurid, mis paiknevad Kaarsilla juures mõlemal pool 
lava. Lisaks tulevad jõe teisel pool asuvatele poodiumitele tantsutüdrukud.
Show lõpus lahkuvad tantsutütrukud ning asemele tulevad tuletantsijad, kes 
esinevad Kaarsilla sammaste vahelisel alal. Tuleteater Tuleteater Zerkala on 
kinnitanud, et on seal ka varem esinenud ning et etteaste ei jäta sillale 
tahma ega muid kahjustusi.
Terminaatori viimaste lugude ajal teeb oma etteaste ka AHHAA teaduskeskus, 
kes viibib kogu kontserdi vältel Emajõel jõelaeval Arabella. Etenduse 
lõpuosas luuakse visuaalne efekt jõel – kas helendav või põlev jõgi - (täpne 
lahendus selgub pärast katsetusi, mida nad hetkel teevad). Võimalik, et 
pärast seda kutsutakse esineja veel kord lavale ning seejärel lõpeb 
kontsert.

Ürituse veebileht (https://www...):	 https://fb.me/e/5FBUV2rwZEeldatav 
osavõtjate koguarv (osalejate ja publiku koguarv):	 8000Ürituse etappide aeg:
Tegevus	 AegEttevalmistus 
29.04.2026 kell 22:00 kuni 30.04.2026 kell 23:00 (25 tundi 0 minutit)Ürituse 
toimumise aeg	 30.04.2026 kell 23:00 kuni 01.05.2026 kell 00:00 (1 tundi 0 
minutit)Koristus 
01.03.2026 kell 00:00 kuni 01.03.2026 kell 12:00 (12 tundi 0 minutit)Ajavaliku 
põhjendus, kui üritus toimub ajal, mil kehtivad kõrgendatud piirangud müra 
ja valgusefektide suhtes:	 Ürituse toimumisaeg on valitud tulenevalt 
traditsioonist ning sihtrühma harjumustest, kuna tegemist on Volbri 
tähistamisega seotud sündmusega, mis toimub õhtusel ja öisel ajal.Ürituse 
toimumise koht:	 Kaarsild ja Emajõe promenaadLiikluse 
/ parkimise ümberkorraldamise või tänavate sulgemise vajadus:	 JahÜrituse toimumise ala:
Vaata objekte kaardil 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?obj=f5e60443d75826770be154c2788407b9&rida=0&module=205&op=999>

Liikluse ümberkorraldamise sisu, teavitusplaan:	 29. aprilli õhtul on 
vajalik sulgeda linna poolne Kaarsilla osa, kuna alates kella 4.00-st 
hommikul alustatakse lava paigaldamisega.

Enne kontserti, kell 22.30, suletakse Kaarsild täielikult mõlemalt poolt, et 
inimesed ei saaks silda ületada. Pärast kontsertit avatakse taas teine 
kaarsilla pool.

Kell 22.00 suletakse ka Autovabaduse puiestee, mis jääb suletuks kuni 1. 
maini.
Jõgi tuleks sulgeda alates 21:30-st ning jõe saaks avada pärast Volbri 
lõppu, ehk 00:00. Lisaks riputame, siis kaarsillalt alla TUDENGIPÄEVAD-e 
vineerplaadist tähed.
Linnapoolne Kaarsilla osa vabaneb kui lava on kokku pandud, eeldatavasti 
esimese mai kella kümneks saab taas silda mõlemalt poolt ületada.

Kaarsilla valgus võiks olla välja lülitatud.Liikluse 
ümberkorraldamise sisu, teavitusplaan:	 Lõunaliiklus pole veel ajutist 
liikluskorraldusskeemi saatnud.Liikluse 
ümberkorralduse aeg:	 29.04.2026 kell 22:00 kuni 01.05.2026 kell 12:00Liikluse 
eest vastutaja:	 LõunaliiklusLiikluse 
eest vastutaja telefon:	 +372 524 8400Liikluse 
eest vastutaja e-post:	 [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Ajutine liikluskorraldusskeem:	 088-24-Vabaduse pst buss nr 6.pdf 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=677812&/088_24_Vabaduse_pst_buss_nr_6.pdf>
088-24-Vabaduse pst buss nr 7.pdf 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=677813&/088_24_Vabaduse_pst_buss_nr_7.pdf>
088-24-Vabaduse pst buss nr 13.pdf 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=677814&/088_24_Vabaduse_pst_buss_nr_13.pdf>
088-24-Vabaduse pst buss nr 21.pdf 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=677815&/088_24_Vabaduse_pst_buss_nr_21.pdf>
088-24-Vabaduse pst buss nr 22.pdf 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=677816&/088_24_Vabaduse_pst_buss_nr_22.pdf>
088-24-Vabaduse pst.pdf 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=677817&/088_24_Vabaduse_pst.pdf>
Kaarsild.pdf 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=678955&/Kaarsild.pdf>
Kaarsild pool.pdf 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=678956&/Kaarsild_pool.pdf>
Inventari (lava, tribüün, telk vms) paigaldamine:	 JahInventari 
kirjeldus ja mõõdud:	 75 kVA  generaator
Lava 12x3m
Tantsupoodiumid 2x2m - 4 tk
Kõlaritornid 2 tk.Inventari 
asendiplaan:	 Volber_asukoha_skeem.jpg 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=676981&/Volber_asukoha_skeem.jpg>
Välitualettide paigaldamine:	 EiJäätmekonteinerite 
paigaldamine:	 EiReklaami 
või muu teabekandja eksponeerimine:	 EiTurvateenuse 
osutamine:	 JahTurvateenuse 
osutaja ja kontaktandmed:	 Turvateenust pakub Forus ja kontakt on Ragnar 
Karu. Mobiil: +372 5687 8198 Email: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
Turvaplaan:Turvaplaan 
 - Tartu Volbripidu 2026.asice 
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=679550&/Turvaplaan_Tartu_Volbripidu_2026.asice>

Pürotehnika või lahtise tule kasutamine:	 JahPürotehnika 
või lahtise tule kirjeldus (pürotehnilise toote klass):	 Pürotehnikat ei 
kasuta, aga show ajal pannakse põlema tuleskulptuurid. Laval on tulekahurid. 
Kaarilla sammaste vahele tulevad tuletantsijad. AHHAA Keslus paneb jõe 
oslaiselt, kas põlema või heldnama.Kaubandustegevuse 
korraldamine:	 EiTasuta 
toitlustamine või tasuta joogi pakkumine:	 EiHelitehnika 
kasutamine:	 JahHelitehnika 
kirjeldus (märkida võimsus):	 22kwElektri 
kasutamine linna võrgust:	 JahElektri 
vajaduse kirjeldus (võimsus, kaablid, pistikupesad):	 PVK 162:1:1 (16A), 
PVK 162:2:1 (16A), PVK 162:2:2 (32A, 16A, 16A). Kõigist tööstusvoolMuud 
olulised andmed (koristusteenuse pakkuja, üritust teenindava transpordi 
peatumine Raekoja platsil jms):KESKKONNAHOIDLIKE NÕUETE TÄITMINE

Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi minimaalseid nõudeid on 
korraldajatel täita kohustuslik. Palun kirjutage, kuidas plaanite enda 
ürituse raames keskkonnahoidlikust igas alljärgnevas kategoorias tagada 
(lähtudes vähemalt iga teema miinimum nõuetest). Lisainfo ja abimaterjalid 
on leitavad siit

Kategooria: Materjalid ja ostud

Miinumunõuded:
1) Külastajate nimekaardihoidjad või kaelapaelad peavad olema korduvalt 
kasutatavad.
2) Meenete, kingitustena ei jagata ühekordse kasutusega asju, v.a toit.
3) Sündmuse läbiviimiseks vajaminevad esemed peavad olema 
korduskasutatavad..

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:	 Üritusel 
ei kasutata ühekordseid esemeid. Külastajatele ei jagata meeneid ega 
kingitusi ning üritus on osalejatele tasuta. Samuti ei pakuta üritusel 
toitlustust, mistõttu puudub vajadus ühekordsete nõude või pakendite järele.Kategooria: Toitlustus, veekasutus

Miinumunõuded:
1) Kasutage alati korduskasutatavaid nõusid, söögiriistu ja 
serveerimislahendusi. Söödavad nõud ja anumad (taldrikud, kausid, 
kohvitopsid jmt) ei ole lubatud.
2) Ühekordsete joogikõrte, segamispulkade(sh ka puidust) ja 
kokteilikaunistuste kasutamine ei ole lubatud.
3) Toitude ja toitlustajate valikul veenduge, et vähemalt üks pakutav roog 
on 100% taimne (vegan). Toidule keskendunud sündmustel kaasake vähemalt paar 
täistaimseid roogi pakkuvat toitlustajat.
4)Järelejäänud toidule tuleb leida kasutus. Söödavat toitu ei tohi ära 
visata.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:	 -Kategooria: Jäätmekäitlus

Miinumunõuded:
1) Jäätmete liigiti kogumine peab olema korraldatud nii sündmuse 
osalejatele, korraldajatele kui ka kauplejatele.
2) Külastajatelt jäätmete kogumise liigid sõltuvad sündmuse iseloomust. 
Kindlasti tuleb koguda eraldi pakend, biojäätmed, panditaara ja 
segaolmejäätmed. Sündmusel kasutatakse jäätmekonteinerite tähistamiseks 
kindlaid tähistusvärve.
3) Liigiti kogutud jäätmed tuleb üle anda jäätmekäitlejale liikide kaupa, 
paludes käitlejalt raportit kogutud kaalu ja ringlussevõtu osakaalu kohta. 
Segaolmejäätmete osas küsige kogutud jäätmete kaalu ja käitlusviisi.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:Pealtvaatajad 
vastutavad ise jäätmekäitluse hea tava järgimise eest ning saavad tekkinud 
jäätmed visata linna prügikastidesse. Lisaks korraldame ka omalt poolt neli 
prügikasti taara jaoks ja kaks prügikasti olmeprügi jaoks. Pärast üritust 
viime prügi enda juurde Sõbramajja, kus sorteerime selle ning viime 
jäätmejaama ja tagastame taaraautomaatidesse.

Pärast üritust käime koos Tudengipäevade meeskonnaga läbi Kaarsilla, 
promenaadi ja Vabaduse puiestee, et kokku korjata tekkinud prügi ja taara. 
Lisaks kontrollime pärast lava demonteerimist veel kogu ümbruse üle, et 
üritusest ei jääks linnaruumi jäätmeid.Kategooria: Transport

Miinumunõuded:
1) Külastajatele tuleb jagada infot erinevate transpordivõimaluste kohta, 
mis on alternatiiviks üksi autoga tulemisele. Igale infokandjale, 
promomaterjalile ja sündmuse kirjeldusele lisada soovitus tulla sündmusele 
ühistranspordiga, rattaga või jalgsi.
2) Sündmuse toimumiskohas peab olema rataste lukustamise võimalus. Kui seda 
sündmuse alal ei ole, tuleb luua ajutine rattaparkla.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:Eeldatavasti 
tuleb enamik publikust üritusele jalgsi ning need, kes ei tule, saavad leida 
endale sobiva parkimiskoha Tartu linnas. Samuti on võimalik jalgrattaid 
Tartu linnas lukustada taksopargi juures.Kategooria: Energia, ressursitõhusus

Miinumunõuded:
1) Reguleerige energia kasutamist. Mitmepäevase sündmuse külastajate välisel 
ajal viige elektrikasutus toimumispaigas minimaalseks viisil, mis ei takista 
sündmuse toimumist.
2) Eelistage püsiva elektriühenduse lahendusi, kui sündmuse toimumispaik 
seda võimaldab.
3) Vältige ressursside raiskamist. Korraldaja peab sündmuse ajal ja järel 
jälgima, et ei tekiks ressursi kadu.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:	 Lava, 
heli- ja valgussüsteemiga tegeleb professionaalne teenusepakkuja ning oma 
ala eksperdid.Kategooria: Arvestamine ümbruskonna ja kogukonnaga

Miinumunõuded:
1) Sündmuse territoorium peab pärast sündmust jääma sama heasse seisukorda 
kui enne seda.
2) Maastikule tekitatud kahju tuleb heastada.
3) Ümberkaudsete kinnistute omanikke teavitatakse toimuvast üritusest 
vähemalt üks nädal varem.
4) Kõrgema kategooria (F2, F3 ja F4) ilutulestikku ei ole lubatud kasutada.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:	 Vaatame 
Tudengipäevade meeskonnaga kogu ala pärast sündmuse lõppemist üle, et meist 
ei jääks jäätmeid maha.
Ilutulestikku üritusel ei kasutata.
Kas linn teavitab ise kinnistute omanikke või kuidas seda varasemalt on 
tehtud?Kategooria: Kommunikatsioon

Miinumunõuded:
1) Keskkonnahoiuga seotud reeglid peavad külastajatele olema edastatud ja 
avalikult kättesaadavad vähemalt nädal enne sündmust.
2) Partneritele peavad keskkonnahoiuga seotud reeglid olema edastatud 
kirjalikult koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne 
sündmuse toimumist, et neil oleks võimalik keskkonnahoiu reegleid täielikult 
täitma.
3) Selgitage külastajatele ja partneritele keskkonnareegleid ning -juhiseid 
ka kohapeal sündmuse ajal.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:	 Jagame 
infot oma sotsiaalmeedias ning oleme info edastanud ka koostööpartneritele, 
et linn jääks sama ilusaks ja puhtaks ka pärast üritust.Kinnitan 
esitatud andmete õigsust!:	 jahTäitja kontaktinfo

Nimi: Anete Pavlov
E-post: [email-masked]
Telefon: 53310831