Subject: FW: Päring
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 May 2026 11:06:35 +0300

From: Irina Borozdina <[email-masked]> 
Sent: Tuesday, May 26, 2026 9:58 AM
To: Aleksandr Logussov - JUSTDIGI <[email-masked]>
Subject: Päring
 
	Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Lugupeetud
Aleksandr Logussov
 
Pöördume taas Justiits- ja Digiministeeriumi poole, kuna soovime saada
õiguskindlust järgneva osas: 
 
Eesti Töötukassa teostab kinnipidamisi töötukassa klientidele (nt töötuna
arvel olevad inimesed) makstavatelt hüvitistelt (nt
töötuskindlustushüvitis) ja toetustelt (nt töövõimetoetus) vastavalt
kohtutäiturite poolt edastatud sissetuleku arestimise aktidele. Nõuete
arestimine toimub töötukassa infosüsteemis KIPIS, mis vahetab andmeid (sh
akte) Kohtutäiturite Koja ja osade kohtutäiturite infosüsteemidega.
 
Muuhulgas saavad kohtutäiturid KIPISest pärida ja näha enda
arestimisaktide seisu, sh võlgnevuse jääki ning lõpetatud akte sisuliselt.
 
Lisaks on kohtutäituritel soov, et nad saaksid võlgniku kohta KIPISest
pärida ja vaadata ka teiste täiturite esitatud arestimisaktide seisu, sh
akti sisu täpsemalt, võlgnevuse jääki, täitmise järjekorda. Samuti kõiki
lõpetatud akte sisuliselt. Palume ministeeriumi sisulist vastust, kas
selliseks andmete töötlemiseks on kohtutäituril olemas õiguslik alus ja
milline see oleks? 
 
Ette tänades ja vastust ootama jäädes.
 
Lugupidamisega
                           
Irina Borozdina
õigusteenuste osakond
osakonnajuhataja asetäitja
Toetame töö ja töötaja leidmisel!	614 8644	tootukassa.ee
facebook.com/eestitootukassa	youtube.com/tootukassa
<https://tootukassa.ee/>