Subject: Re: Vastus päringule
From: "Aune Lillemets" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 7 Mar 2025 10:05:59 +0200

Tere!

Aitäh vastuse eest!

Täpsustan paari asja:

1) Varasemalt toimus teeületus vaid kooli juures, kuid pärast kohaliku 
noortekeskuse avamist ja kergliiklustee ehitamist 2 aasta eest on tekkinud 
uus koht 500m edasi, kus õpilastel on vaja teed ületada. Seal ei ole 
märgistusi ega ette nähtud tee ületamist. Vajadus tee ületamiseks on, et 
kasutada kergliiklusteed teepervel kõndimise asemel.
-> Kuidas peaks seal toimuma võimalikult ohutu teeületus? Kas kaalute sinna 
teeületuskoha lisamist?

2) "kuni tekib võimalus teehoiukavas tegelike sõidukiiruseid rahustavad 
füüsilised meetmed kavandada"
- Kas saaksite palun täpsustada, milliseid meetmeid sinna sooviksite lisada, 
mille jaoks vahendeid otsite? Ja kas me räägime 2026. aasta eelarve 
planeerimisest või millisest ajaraamist?

3) Kas võimaliku meetmena kaalute teel nr 11410 Kiia-Vääna-Viti maanteel 
piirkiiruse alandamist kõnesolevas lõigus 40 km/h?

Ette tänades,

Aune Lillemets
VMK hoolekogu esimees

Kontakt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> > kirjutas 
kuupäeval R, 28. veebruar 2025 kell 12:29:

Tere

Täname tähelepanu juhtimast liikluskorraldusele ja ohutusele Vääna küla 
läbivatel maanteedel.

Vääna küla läbivatel riigiteedel on piirkiirus piiratud Teel nr 11410 
Kiia-Vääna-Viti maanteel kuni 50 km/h ja Teel nr 11411 Vääna-Keila-Joa 
maanteel kuni 40 km/h. teelõigud on tähistatud märkidega LM 172 "Jalakäijad 
teel" ja 173a "Lapsed teel". Haljastuse kärpimise osas on teemaa ulatuses 
haljastus kärbitud võimalikus mahus. Erakinnistul või kohaliku omavalitsuse 
kinnistutel Riigitee hooldepartner haljastust kärpida ei saa.

Menetlesime Vääna küla läbivaid riigimaanteede teelõike ka Transpordiameti 
Liiklusohtlike kohtade töögrupis ja töögrupp otsustas, et Vääna küla 
läbivatele riigiteedele on vajalik kavandada sõidukite tegelikke 
sõidukiiruseid alandavad meetmed, kuna autojuhid ei hoia lubatud 
piirkiirusest alatihti kinni. Eelkõige pöörame tähelepanu 
teekattemarkeeringu ja liikluskorraldusvahendite korrashoiule tähelepanu, 
kuni tekib võimalus teehoiukavas tegelike sõidukiiruseid rahustavad 
füüsilised meetmed kavandada.

Lugupidamisega

Hannes Ristov
Liikluskorraldaja
55654809
Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.