Subject: Päring Arstiportaali sulgemise järel Tervise Infosüsteemi dokumentide edastamise korralduse kohta
From: <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Tue, 21 Jul 2026 21:14:04 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Sotsiaalministeerium

Pöördun Teie poole seoses Arstiportaali tegevuse lõpetamisega 2026. aasta
lõpus.

Pöördusin esmalt TEHIKu poole, kust sain vastuse, et Arstiportaali ei
asendata ning tervisedokumentide koostamiseks ja Tervise Infosüsteemi
edastamiseks riiklikku alternatiivi hetkel ei ole. Samuti teavitati, et
praegu alles kaardistatakse Eestis kasutusel olevaid tarkvaralahendusi.

Olen väikese erakliiniku tervishoiuteenuse osutaja. Väikese erakliinikuna
ei vaja me terviklikku haiglainfosüsteemi, kuid peame täitma samu
seadusest tulenevaid Tervise Infosüsteemi andmete edastamise kohustusi
nagu suuremad tervishoiuteenuse osutajad. Seni võimaldas seda teha
Arstiportaal.

Seetõttu soovin küsida:

Kas Sotsiaalministeerium on hinnanud Arstiportaali sulgemise mõju
väikestele tervishoiuteenuse osutajatele?

Kuidas näeb ministeerium ette, et väikesed erakliinikud ja õenduspraktikad
täidavad edaspidi Tervise Infosüsteemi dokumentide edastamise kohustust?

Kas on kavandamisel mõni riiklik või muu lihtsustatud lahendus või
eeldatakse, et väikesed tervishoiuteenuse osutajad peavad selle kohustuse
täitmiseks kasutusele võtma erasektori tarkvaralahendused?

Usun, et see küsimus puudutab paljusid väikeseid tervishoiuteenuse
osutajaid, kellel puudub vajadus kasutada täismahus haiglainfosüsteemi,
kuid kellel lasub seadusest tulenev kohustus edastada tervisedokumente
Tervise Infosüsteemi.

Tänan Teid ette vastuse eest.

Lugupidamisega

Ave Tislar

Floris Ilukliinik