Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: märts 2024
From: "Merili Kriisa" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Heli Hirsik" <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Apr 2024 11:07:52 +0300

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu Kohtu 
lahenditest märtsis 2024. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle kokkuvõtte 
üles 
<https://vm.ee/rahvusvaheline-suhtlus-uleilmne-eestlus/eesti-euroopa-liidus/euroopa-liidu-kohus/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> 
Välisministeeriumi kodulehele.

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	C‑234/22: Roheline Kogukond (eelotsus – õigus tutvuda keskkonnateabega)
*	C-652/22: Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret (kohtujuristi ettepanek – 
hankemenetlus)

Olulisemad EL Kohtu lahendid ja kohtujuristi ettepanekud:

*	C‑234/21: Défense Active des Amateurs d’Armes jt (eelotsus – 
poolautomaatsete relvade keeld)
*	C-588/21 P: Public.Resource.Org ja Right to Know vs. komisjon jt 
(apellatsioonkaebus – õigus tutvuda dokumentidega)
*	C-755/21 P: Kočner vs. Europol (apellatsioonkaebus – andmete ebaseaduslik 
töötlemine)
*	C‑740/22: Endemol Shine Finland (eelotsus – süüdimõistvaid kohtuotsuseid 
puudutavate andmete suuline avaldamine)
*	C-516/22: komisjon vs. Ühendkuningriik (liikmesriigi kohustuse rikkumine – 
vahekohtumenetlus)
*	T-743/22: Mazepin vs. nõukogu (tühistamishagi – piiravad meetmed Venemaa 
juhtiva ettevõtjaga seotud isiku ja vahetu pereliikme suhtes)
*	C-61/22: Landeshauptstadt Wiesbaden (eelotsus – sõrmejäljed 
isikutunnistusel)
*	C‑671/22: Bezirkshauptmannschaft Spittal an der Drau (eelotsus – 
pinnaveekogu seisund)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud 
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab tutvuda 
EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Merili Kriisa