Subject: Määruse „Ohtlike kemikaalide ja neid sisaldavate materjalide kasutamise töötervishoiu ja tööohutuse nõuded ning töökeskkonna keemiliste ohutegurite piirnormid ja keemiliste ohutegurite mõõtmise kord“ muudatused
From: "Piret Lille" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Wed, 20 May 2026 10:33:36 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Lp
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium,
Tere!

Palun olge hea ning edastage minu kiri määruse „Ohtlike kemikaalide ja
neid sisaldavate materjalide kasutamise töötervishoiu ja tööohutuse nõuded
ning töökeskkonna keemiliste ohutegurite piirnormid ja keemiliste
ohutegurite mõõtmise kord“ osas sobivale ametnikule.
 
Meie ettevõttes on juurutatud ohtlike kemikaale käitlevad protsessid ning
seetõttu juhindume oma vastavuskohustuste täitmisel ka kõnealusest
määrusest.
 
Kuna 16. maist hakkas kehtima uus määrus, siis paluksime selles olevate
nõuete kohta mõningast selgitust:
1.  Kas mõistame õigesti, et edaspidi hindab tööandja riskianalüüsi käigus
ise, kui sagedasti tervisekontrolli ja õhuseiret ette võetakse? Nt
kehtivuse kaotanud määruses „Plii ja selle ioonsete ühendite kasutamise
töötervishoiu ja tööohutuse nõuded“ nähti ette, et plii sisaldust
töökeskkonna õhus tuleb mõõta vähemalt üks kord kolme kuu jooksul, teatud
juhtudel 1xaastas, kuid uues määruses sellekohast nõuet ei ole esitatud.
Samuti nõuti bioseiret plii osas 1x poole aasta jooksul (teatud juhtudel
1xaastas), kuid uues määruses on vaid öeldud, et tööandja korraldab plii
osas korrapärast seiret. 
2.  Kas tohime paluda informatsiooni, mis olid veel suuremad muudatused
uue määruse osas? Oleme mõistnud, et langetati lubatud plii piirnormi
töökeskkonna õhus, täiendati diisotsüanaate keemiliste ohutegurite
nimekirjas ning täpsustati haldusnõudeid, et tööandja ei pea enam
säilitama laboratoorsete mõõtmiste tulemusi 40 aastat. Kas oskate midagi
veel välja tuua?

Lugupidamisega ja ette tänades,
-----------------------------

Piret Lille
Environmental engineer / Keskkonnainsener
Scanfil OÜ, Vana-Sauga 40, Pärnu, Estonia
Mobile: +372 5359 2159
[email-masked]
https://www.scanfil.com/

----
This e-mail message is confidential. If you received this e-mail by
mistake, please inform the sender/Scanfil immediately and delete the
material without producing or retaining any copies. Thank you.
If you are seeking for information how we handle our business contacts’
personal data please visit our website’s privacy section
https://www.scanfil.com/privacy.html. There you’ll find also information
who to contact for further inquiries on the matter.