Subject: Kooskõlastus, Käsmu lahe lainemõõtja ja seirepoi
From: "Kaimo Vahter" <[email-masked]>
To: "Transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Fri, 24 Jul 2026 11:06:21 +0300

Tere!

Seoses plaaniga teostada teadusuuringuid ning pakkuda sesoonset
operatiivinfot väikelaevade kasutajatele, palun kooskõlastada lainemõõtja
"LainePoiss" ning sellega samasse asukohta paigaldatavale seirepoi
(merevee hägusus ja temperatuur) kaks alternatiivset asukohta Käsmu lahes
ning selle suudmes:

1.

	N-poolne: N59.644079, E25.947051, sügavus 20m
2.

	S-poolne: N59.617165, E25.949305, sügavus 20m

Reaalselt saab valituks üks asukohtadest, lõplik otsus langetatakse
operatiivselt kohapeal, kus on paremini võimalik hinnata alternatiividest
parimat.

LainePoiss on värvuselt erkkollane ja varustatud tulega, millise iseloom
on Fl(5) 20s. Seirepoi on mõõtmetelt ja kaalult samuti väike ning
kergekaaluline (ca 5kg), veesõidukitele ohtu mitte kujutav seade. Ankurdus
on lahendatud selliselt, et pinnal puuduvad otsad, millistesse ujuvalused
juhuslikult takerduda võiksid. Päevasel ajal

Kõnealuste seadmete visuaalse nähtavuse parandamiseks varustatakse
LainePoiss kollase ning seirepoi valge lisapoiga (vt põhimõtteline skeem
ja kaadrid varasemast lahendusest manuses).

Poid on kavas paigaldada esimesel võimalusel ning hoida neid meres kuni
käesoleva aasta septembri lõpuni.

Tänu, head edu töösse,

Kaimo Vahter

meresüsteemide instituut

Tallinna Tehnikaülikool

Tel +372 5336 5884

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.taltech.ee> www.taltech.ee