Subject: Kaubandus-Tööstuskoja täiendav pöördumine seoses ettepanekuga vabastada riigipiiri kaitserajatiste alune maa maamaksust
From: "Marko Udras" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>,Jürgen Ligi - RAM <[email-masked]>,Evelyn Liivamägi - RAM <[email-masked]>
Cc: "Mait Palts" <[email-masked]>
Date: Thu, 27 Aug 2026 10:22:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kaubandus-Tööstuskoda pöördus 28. juulil 2026 kirjaga nr 4/130 
Rahandusministeeriumi poole ettepanekuga muuta maamaksuseadust selliselt, et 
riigipiiri kaitserajatiste alust maad ei maksustataks maamaksuga.

Saime 17. augustil 2026 Rahandusministeeriumilt vastuse, et mõistate 
ettepaneku eesmärki soodustada maaomanike valmisolekut sõlmida riigiga 
kokkuleppeid riigipiiri kaitserajatiste rajamiseks, kuid ei pea siiski 
vajalikuks maamaksuseaduse muutmist. Täname Rahandusministeeriumit saadud 
vastuse eest.

Samas palume Rahandusministeeriumil selgitada, millised muud lahendused 
oleksid ministeeriumi hinnangul riigipiiri kaitserajatiste rajamisega seotud 
omandipiirangute käsitlemisel riigi jaoks vähemalt sama lihtsad, kiired ja 
kuluefektiivsed kui riigipiiri kaitserajatiste aluse maa vabastamine 
maamaksust.

Meie pöördumisega saab lähemalt tutvuda kirja lisas.

Parimate soovidega

Marko Udras

Poliitikakujundamise ja õigusosakonna juhataja

Eesti Kaubandus‑Tööstuskoda

E‑post

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Tel

 <tel:+372%20604%200070> +372 604 0070

 <https://www.koda.ee/>

 <https://www.koda.ee/> www.koda.ee    <https://www.ettevotluskonkurss.ee/> 
www.ettevotluskonkurss.ee   <https://enterprise-europe.ee/> 
www.enterprise-europe.ee

 <http://www.facebook.com/kaubanduskoda>

 <https://www.linkedin.com/company/ecci/>

 <http://www.enterprise-europe.ee/>

 <https://een.ec.europa.eu/>