Subject: Ed: Tegevusloa taotlusest,
From: "Katrin Roosipuu" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Thu, 22 May 2025 09:24:32 +0300

Palun registreerida.

Aitäh

Saatja: [email-masked] <[email-masked]>
Saatmisaeg: pühapäev, 11. mai 2025 18:20
Adressaat: Külli Friedemann <[email-masked]>
Teema: Re: Tegevusloa taotlusest

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere lugupeetud Külli Friedemann,

Täname Teid vastuse ja koostöö eest.

Annan teada, et LuxMedicus OÜ on leidnud uue dermatoveneroloogia eriarstiga 
tervishoiutöötaja, kes on andnud digiallkirjastatud nõusoleku tööle 
asumiseks meie ettevõttes.

Palume selle alusel mitte peatada LuxMedicus OÜ tegevusluba (L06862).

Lisatud leiate digiallkirjastatud nõusoleku, mille esitame ametlikult ka 
iseteeninduses.

Kui Teil on lisaküsimusi, olen hea meelega kättesaadav.

Lugupidamisega,

Dr. Mikhail Kordas

LuxMedicus OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 56275777

5 мая 2025 г., в 14:19, Külli Friedemann <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > написал(а):

Lugupeetud tegevusloa taotleja

Täname täpsustavate küsimuste eest, allpool anname Tervisameti poolt 
selgitused Teie küsimustele.

Tegevusluba väljastatakse tervikteenusele.  Tervishoiuteenus ei koosne 
ainult üksikust protseduurist, vaid hõlmab kogu kompleksset teenust 
alustades anamneesi võtmisest ja lõpetades raviga. Tervishoiuteenuse 
osutamisel võib osaleda palju erinevaid tervishoiutöötajaid, kuid otsuse 
teenuse vajalikkuse ja ravi teostamise üle teeb arst.

Esteetiliste protseduuride (sh ilusüstid) teenuse osutamiseks on vajalik 
eriarstiabi tegevusluba ja tervishoiuteenuse osutaja vastutab teenuse 
nõuetekohasuse eest. Tervishoiuteenuse vajalikkuse ja ravi üle otsustab arst 
(st eriarst), kelle vastuvõtule patsient seoses oma tervisemurega pöördub 
(sh meditsiinilised protseduurid, mida teostatakse patsiendi soovil tema 
välimuse parandamise eesmärgil või naha vananemisilmingute vältimiseks, ka 
kosmeetilised protseduurid).

Tegevusluba väljastatakse tervikteenusele, st  tervishoiuteenusele, mis 
hõlmab tervishoiutöötaja tegevust haiguse, vigastuse või mürgistuse 
ennetamiseks, diagnoosimiseks ja ravimiseks eesmärgiga leevendada inimese 
vaevusi, hoida ära tema tervise seisundi halvenemist või haiguse ägenemist 
ning taastada tervist.  Konsultatsioon, nõustamine jms on kõik tervikteenuse 
osa. Arst võtab patsiendi vastu, otsustab vajaduse, vastutab protseduuri 
teostamise eest, dokumenteerib osutatud teenuse ja protseduurid tervise 
infosüsteemi.

Seega tähendab see seda, et doktor, kelle nimel tegevusluba on, on ka 
vastutav arst, kes vastutab kogu protseduuri ja osutatud teenuse eest 
tervikuna. See tähendab, et Dr Rimma Eller on võtnud vastutuse mõlemas 
asutuses teostatud protseduuride eest ning on kohustatud need dokumenteerima 
tervise infosüsteemi. Vastutust ja pädevust ei saa delegeerida.

Tuginedes nii avalikult leitavate kohtulahendite kui ka õiguskantsleri 
seisukohale:

1.	Täitesüsti nõuetekohane tegemine eeldab tingimata arstiteaduslikke 
teadmisi.
2.	Esteetilisi mittekirurgilisi meditsiinilisi protseduure, nagu on näiteks 
täitesüstitegemine,

käsitatakse tervishoiuteenuse osutamisena. Tervishoiuteenuseid võib osutada 
üksnes kooskõlas seadusega. Õigusaktiga ei ole õele antud pädevust 
iseseisvalt täitesüstide tegemise üle otsustada.

3.	Õde võib iseseisvalt teenust osutada vaid iseseisva õendusabi tegevusloa 
raames ning

vastavalt „Iseseisva õendusabiteenuse osutamine ja õendusabi erialad“ 
määruses loetletud tegevustes.  Vastuvõtuteenuse raames võib õde teha arsti 
määratud raviprotseduure ja uuringuid, kuid õel ei ole  õigust iseseisvalt 
otsustada esteetilise meditsiini protseduuride, näiteks täitesüstide 
tegemise üle.

4.	Täitesüstide tegemine on tervishoiuteenus, mis võib kaasa tuua ka üsna 
suuri terviseriske on põhjendatud, et õdedele pole antud õigust iseseisvalt 
protseduuri tegemise üle otsustada.

Tervishoiuteenuste korraldamise  seaduse kohaselt loetakse arst-residendi ja 
vastaval õppekaval õppiva üliõpilase tegevus  selle isiku tegevuseks, kelle 
juhendamisel ja vastutusel ta tegutseb. Arst või hambaarst, kes ei ole 
omandanud eriala ja ei õpi residentuuris, võib osaleda eriarstiabi 
osutamisel ning tema rakendamise ulatuse tervishoiuteenuse osutamisel määrab 
tervishoiuteenuse osutaja sõltuvalt tervishoiuteenuse sisust ning arsti või 
hambaarsti pädevusest ja kogemusest.

Seega ei ole lubatud ilma erialata arstil iseseisvalt vastuvõttu osutada.

Terviseamet tugineb nii kehtivale seadusandlusele, kohtulahenditele, kui 
õiguskantsleri seisukohale ning  seda seisukohta ei ole põhjust 
meelevaldseks pidada.

Teie kirjas toodud punktidele selgitame järgmist:

1.	Kinnitate, et LuxMedicus OÜ-l on kehtiv tegevusluba, ravikindlustus ja 
ligipääs Digilukku.

LuxMedicus OÜ’l on tegevusluba L06862, ambulatoorse dermatoveneroloogia 
teenuse osutamiseks.

Tegevusluba väljastatakse konkreetse teenuse osutamiseks ning teenust tohib 
osutada tervishoiutöötaja selle omandatud kutse või eriala piirides, mille 
alusel ta on registreeritud tervishoiukorralduse infosüsteemis. Seega tohib 
dermatoveneroloogia teenust osutada üksnes dermatoveneroloog.

2.	Selgitate olukorda dr Rimma Elleriga, kes esitas lahkumisavalduse, kuid 
on valmis jätkama peaarstina ja dermatoloogina kuni tööülesannete ametliku 
üleandmiseni uuele arstile;

Dr Rimma Eller  on esitanud Terviseametile kuuel korral  avalduse:

1.	12.12.2024 kell 12.13 esitatud teatis sooviga tühistada osalus 
dermatoveneroloogina ettevõttes LuxMedicus OÜ  ja Ilusüstid OÜ. Kuna teade 
ei olnud allkirjastatud ning eesti keeleliselt mitte selgelt mõistetav, 
paluti teha muudatused iseteeninduses.
2.	08.04 kell 18.36 allkirjastatud teavitus, et ei tööta asutuses LuxMedicus 
OÜ ning ei asu tööle asutuses Ilusüstid OÜ
3.	09.04 kell 11.43 allkirjastatud teavitus, et ei tööta asutuse LuxMedicus 
OÜ ning ei  asu tööle asutuses Ilusüstid OÜ
4.	09.04 kell 15.44 allkirjastatud nõusolek tööle asumisest
5.	13.04 kell 21.02 teavitus, et ei tööta asutuses LuxMedixus OÜ ning ei asu 
tööle asutuse Ilusüstid OÜ. Teavitusega oli kaasas 09.04 kuupäevaga 
allkirjastatud teavitus.
6.	14.04 kell 12.21 allkirjastatud teavitus, et ei tööta asutuse LuxMedicus 
OÜ ning ei  asu tööle asutuses Ilusüstid OÜ

Loetelust on näha, et dr Rimma Eller on selgesõnaliselt, viis korda, oma 
seisukohta väljendanud, et ei tööta ning ei asu tööle nimetatud asutustes. 
Seega tuginedes eeltoodule ning dr R.Elleri selgitustele, ei  võta ta 
patsiente vastu, ei osuta teenust, ega plaani ka  viibida kliinikus kohal, 
seega ei saa lugeda lahenduseks olukorda, kus väidate, et arst on valmis 
jätkama peaarstina ja dermatoloogina.

3.	Teavitasite, et seni on esteetilisi süste teostanud üldarst vastavalt 
Terviseameti ametlikule juhisele, mille kohaselt võivad esteetilisi süste 
teha registreeritud tervishoiutöötajad, kui on olemas tegevusluba, 
kindlustus ja Digilugu ühendus:

 <https://www.terviseamet.ee/soovitused-iluprotseduuride-ohutuse-tagamiseks> 
https://www.terviseamet.ee/soovitused-iluprotseduuride-ohutuse-tagamiseks

Terviseameti kodulehel olev juhis, ei luba mingil moel teostada üldarstil 
iseseisvalt vastuvõttu. Seega ei ole Teie tõlgendus asjakohane.

Nimetatud juhises on kirjas järgmiselt:

a.	KONTROLLI KLIINIKU TEGEVUSLUBA

Ilusüstide tegemine eeldab tervisealaseid teadmisi, mistõttu on tegemist 
meditsiinilise protseduuriga, mida võib teostada üksnes vastava tegevusloa 
olemasolul.

See tähendab seda, et kliinikul on olemas vastav tegevusluba, milleks on kas 
ambulatoorne plastika- ja rekonstruktiivkirurgia või ambulatoorne 
dermatoveneroloogia tegevusluba.

Veendu, et kliinikul, kus plaanid protseduuri teha, on Terviseameti 
väljastatud kehtiv tervishoiuteenuste osutamise tegevusluba. Loa olemasolu 
saab kontrollida Terviseameti tegevuslubade registrist avaneb uues 
vahekaardis.

See tähendab, et enne pöördumist tuleks veenduda, et asutusel on tegevusluba 
kehtiv.

Kliinikule väljastatud tegevusluba tähendab, et antud asukohale ja teenusele 
seatud tingimused on täidetud ning kvaliteedinõuete järgmist kontrollib 
Terviseamet.

Tegevusluba väljastatakse konkreetsele tegevuskohale, konkreetsesse ruumi, 
kui on täidetud tegevusloa kontrollieseme nõuded.

b.	KONTROLLI TERVISHOIUTÖÖTAJA REGISTREERINGUT

Süstepõhiseid iluprotseduure tohib teostada ainult registreeritud 
tervishoiutöötaja. Teenust pakkuva spetsialisti registreeringut saab 
kontrollida  <https://medre.tehik.ee/search/employees> tervishoiutöötajate 
riiklikust registrist  . Kui iluprotseduuri tegija on kantud sellesse 
registrisse, on see kinnitus selle kohta, et ta omab vastavat 
kvalifikatsiooni ja õigust teenust osutada.

Need piirangud on kehtestatud põhjusega – protseduurid, mille käigus 
läbistatakse naha sarvkiht või millel on bioloogiline toime sarvkihist 
sügavamale, nõuavad meditsiinilisi teadmisi. Teenuse osutaja peab 
põhjalikult tundma naha ehitust, inimese anatoomiat ja füsioloogiat ning a- 
ja antiseptika põhimõtteid. Selliseid teadmisi omandatakse õpingute käigus 
tervishoiualast kõrgharidust pakkuvates haridusasutustes.

See tähendab vastava erialaga registreeritud tervishoiutöötaja, mitte iga 
tervishoiutöötaja.

c.	VEENDU VASTUTUSKINDLUSTUSE OLEMASOLUS
d.	KONTROLLI; KAS PROTSEDUUR DOKUMENTEERITAKSE JA ON TERVISEPORTAALIS NÄHTAV

Tegemist on eriarstiabi tegevusloaga, seega osutatud teenuse peab 
dokumenteerima vastavat teenust (ambulatoorne dermatoveneroloogia teenus) 
osutanud eriarst (dermatoveneroloog). Keegi teine ei tohi arsti eest 
sissekannet teha.

e.	KONSULTEERI PROTSEDUURI TEOSTAVA ARSTIGA

Enne protseduuri konsulteeri alati tervishoiutöötajaga, et saada ülevaade 
protseduurist ja kasutatavatest preparaatidest. Eelkõige on konsultatsioon 
oluline ohutuse tagamiseks, sest arst saab hinnata võimalikke 
vastunäidustusi ja terviseriske ning aitab veenduda, et protseduur on sulle 
ohutu, arvestades sinu tervislikku seisundit ja võimalikke allergiaid.

Arst annab nõu ka selle kohta, kuidas toimetada pärast protseduuri ja kui 
pikk on taastumisaeg.

Siinjuures ei ole silmas peetud ükskõik millist tervishoiutöötajat ning 
arsti all ei ole mõeldud ilma erialata arsti, vaid eriarsti, kellel on 
vastavate protseduuride teostamiseks õigus ja vastava eriala tegevusluba.

Samuti on Terviseameti lehel kirjas  tegevusloa taotlemise menüüpunktis 
esteetilised meditsiinilised protseduurid ja vastav kirjeldus: 
<https://www.terviseamet.ee/tervishoiukorraldus/tervishoiutootajale/tegevusload#esteetilised-meditsi> 
https://www.terviseamet.ee/tervishoiukorraldus/tervishoiutootajale/tegevusload#esteetilised-meditsi

Sotsiaalministri  määruses nr 110 „Eriarstiabi erialade ja erialade 
lisapädevuste loetelu“ on loetletud erialad, millele Terviseamet tegevusluba 
väljastab. Tulenevalt eeltoodust ei väljasta Terviseamet tegevusluba 
mittekirurgilise esteetilise meditsiini teenusele.

Esteetilistel eesmärkidel teostatavate protseduuride osutamiseks on vajalik 
eriarstiabi tegevusluba ja tervishoiuteenuse osutaja vastutab teenuse 
nõuetekohasuse eest. Tervishoiuteenuse vajalikkuse ja ravi üle otsustab 
arst, kelle vastuvõtule patsient seoses oma tervisemurega pöördub. 
Tervishoiuteenus ei koosne ainult üksikust protseduurist, vaid hõlmab kogu 
kompleksset teenust alustades anamneesi võtmisest ja lõpetades raviga. 
Samuti peab protseduuride teostaja informeerima patsienti protseduuri 
läbiviimisest ja võimalikest kõrvaltoimetest ning tüsistustest.

Ambulatoorne esteetiline mittekirurgiline protseduur on üks osa ambulatoorse 
plastika- ja rekonstruktiivkirurgia või ambulatoorse dermatoveneroloogia 
eriala pädevusest  ja esteetilised mittekirurgilised protseduurid on üks osa 
nimetatud erialade protseduuridest.

Kosmeetilisi protseduure võib teostada ambulatoorse dermatoveneroloogia 
teenuse raames, täitesüste eelkõige ambulatoorse plastika- ja 
rekonstruktiivkirurgia teenuse raames.

Seega on vale tugineda teavitusele, mis on suunatud klientidele.

4.	Lisaks oleme pakkunud välja ajutise lahenduse: juhul kui Terviseamet on 
nõus, oleksime valmis rakendama süste teostama näo-lõualuukirurgi dr Heleia 
Nestal Zibo (D06582, D08750), kellel on olemas vajalikud oskused ja 
tegevusload.
5.Dr Heleia Nestal Zibo D06582 hambaarst ning D08750 suu näo- lõualuukirurgia 
erialaga.

Nagu eelpool selgitati, siis võib tervishoiutöötaja osutada 
tervishoiuteenuseid selle omandatud kutse või eriala piirides, mille alusel 
ta on registreeritud tervishoiukorralduse infosüsteemis. Dr H.Nestal Zibo 
võib osutada hambaraviteenust ning suu näo-lõualuukirurgia teenust, kuid 
mitte dermatoveneroloogia teenust.

Teie kirjas lisatud märkamised ja loetletud asutused on Terviseametile teada 
ja nii neid, kui ka teisi esteetilise meditsiini protseduure pakkuvaid 
asutusi kontrollitakse ja vajadusel algatatakse ka järelevalve, seega ei ole 
kindlasti  tegemist valikuliselt nõuete rakendamisega.

Selgitate oma kirjas, et olete aktiivselt uue arsti otsingul ja üks 
kandidaat on valmis alustama sügisel.

1.	Esitatud Ilusüstid OÜ tegevusloa taotlus ei saa olla seni aktiivses 
staatuses, seega tagastame Teile dokumendid ja kui olete leidnud vajaliku 
erialaga arsti, saate esitada tegevusloa taotluse uuesti. Tasutud riigilõiv 
kehtib 2 aastat.

2.	Võttes aluseks dr Rimma Elleri sooviavalduse loobuda töötamisest 
ettevõttes LuxMedicus OÜ, eemaldame dr Rimma Elleri tegevusloalt nr L06862. 
Tulenevalt asjaolust, et tegevusloale märgitud teenus ei saa jääda vastava 
eriala omandanud arstita, tuleks LuxMedicus OÜ tegevusluba nr L06862 peatada 
kuni ettevõttes asub tööle dermatoveneroloogia eriala omandanud arst.  Kui 
sobiv arst on leitud, tuleks teenuse taasavamiseks esitada sellekohane 
avaldus (vabas vormis) koos tööle asuva dermatoveneroloogi poolt 
allkirjatatud nõusolekuga ettevõttes töötamiseks.

Tegevusluba on võimalik peatada iseteeninduses https://medre.tehik.ee/

Ootame Teie tagasisidet kuni 12.05.2025

Lugupidamisega

Külli Friedemann

osakonnajuhataja

tervishoiuteenuste osakond

LAUATEL | MOBTEL

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud kirja 
ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage saadud kiri 
koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide 
avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.