Subject: Isikuandmete kaitse-infopäring
From: "Kaja Kuris" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Tue, 12 Nov 2024 16:52:36 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

Seoses ettevõttes kehtestatud isikuandmete kaitse regulatsioonidega,
soovin mõningaid punkte täpsustada:

*	Kas füüsilise isiku isikuandmeid ning isikuandmeid sisaldavaid
lepinguid võib meiliga edastada ainult krüpteeritult? Nt. Ettevõtte
põhitegevusega seoses on vaja sõlmida notariaalseid lepinguid ning lepingu
ettevalmistamiseks on vaja isikuandmeid edastada meiliga notaribüroole.
Samuti saadab notar sõlmitud lepingu ettevõtte meiliaadressile.
*	Andmekaitse Inspektsiooni kodulehel on kirjas, et isikuandmete
kaitse reeglid ei kehti juhul, kui isikuandmeid ei töödelda
automatiseeritult ning neist ei tehta ka andmekogumit. Kas see tähendab,
et füüsiliste isikute isikuandmeid sisaldavad lepingud eraldiseisvana ei
käi andmekaitse reeglite alla, aga kui ettevõte peab digitaalset
andmekogumit nt tabeli kujul, siis isikuandmete kaitse reeglid kehtivad?
Kas sellise näite puhul rakenduvad isikuandmete säilitamise tähtajad ning
turvalise hoiustamise reeglid ka üksnes andmekogumile?
*	Isikuandmete turvaline säilitamine paberdokumentide puhul – kas
paberkandjal leping on vaja säilitada lukustatud kapis või tulenevalt
eelmises punktis toodust, ei ole see vajalik?
*	Kui isik pöördub ettevõtte poole päringuga saada ülevaade tema
isikuandmetega tehtud toimingutest, kas vastusena piisab toimingute
kirjeldustest (kellele, millal ja mis eesmärgil on andmeid edastatud) või
on kohustuslik logide esitamine?
*	Kas logide säilitamise tähtaeg on sama isikuandmete säilitamise
tähtajaga?

Lugupidamisega

Kaja Kuris

OÜ Favorte

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Tel: +372 56 354 113

Kinnisvaraarendus Tallinnas ja Harjumaal
30 aastat terviklike elu- ja töökeskkondade loomist

 <https://www.favorte.ee/> Favorte OÜ
Oleme kolinud!
Ahtri 6a, B-korpus, Tallinn
www.favorte.ee

 <https://www.koda.ee/et>   <https://www.ekfl.ee/>