Subject: FW: Küsimus. Saue-Kanamaa elektriprojekt. IP4387
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 28 Apr 2026 14:57:24 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/26/16844-7

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Martin Bluum <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 9, 2026 11:24 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Re: Küsimus. Saue-Kanamaa elektriprojekt. IP4387

Tere!

Seletuskirjas täpsustatud seda lõiku, sellejaoks uut seletuskirja teha ei 
ole mõistlik.

Reservtoru paigaldatatakse eeltingimustega küla poolt, et nad kunagi 
lähitulevikus tellivad elektrilevilt võrgu ümberehitustööd. Praegu ei saa 
kaablit sisse panna, kuna pole sellejaoks kindlat projekti. Me teeme eeltöö, 
et tulevikus ei oleks kaablipaigaldus nii kallis, vaid oleks lihtsalt kaabel 
torusse sisse lükata ja kõik. Lisasime märkepostid käänukohtade juurde .

Lisatud taastamise alad.

Kaevikute varisemisnurka 1:1 ei ole võimalik kõikide kaevikute puhul 
järgida, seega teen ettepaneku, et kindlustada kaevikute seinad lisatugedega 
(1:1 varisemisnurga puhul läheks kaevik kergliiklustee sisse).

Puurimiskaevikute arvu vähendatud, teeme pikemad puurimised.

Truubi otsast 2m kaugusele ma saan aru kui on lahtise kaeve puhul, aga me 
läheme kinniselt, 1,5m kauguselt. Me ei tahaks veel rohkem põhjendamatult 
minna kinnistu sisse poole kaabliga.

​ <https://stromtec-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/martin_stromtec_ee/IQDkSZ-CEYfETo1Z3lVqfSGAAUXi5tPDuGmUS-G_W3147RE?e=touc5M> 
21-96_IP4387_Asendiplaan.asiceParimat soovides

Martin Bluum

Projekteerija

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

56969904

  _____

From: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 8, 2026 2:31 PM
To: Martin Bluum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Küsimus. Saue-Kanamaa elektriprojekt. IP4387

Tere

Vabandan viibinud vastuse pärast.

Edastan tähelepanekud, mille osas palume materjale korrigeerida/täiendada ja 
selgitada.

*	Palume seletuskirjas kajastada antud lisandunud osa eraldi. Võimalusel 
eraldi seletuskiri, kus kajastus ainult antud lõigu reservtoru rajamise 
asjaolud.

Sealhulgas põhjendus, sügavus, reservtoru tugevuse ja läbimõõdu andmed, 
rajamise tehnoloogia jne.

*	Palume täpsustada, kuidas toimub hiljem kaabli rajamine antud 
reservtorusse? Kas antud kaablit ei ole mõistlik kohe ära rajada?

Kas antud kaevikute asukohtades tuleb hiljem uuesti lahti kaevata, selleks 
et kaabel rajada? Lisaks kas antud torude otstesse TRAM maaüksusel ei ole 
mõistlik planeerida nt markerpalle, et hiljem oleks võimalik lihtsamalt 
reservtorude ots üles leida.

*	Projekti materjalides/asendiplaanil ei kajastu taastamise ulatused/alad.

*	Palume ristmeväljajoonisel kajastada katte servades minimaalne sügavus 
1,5m.

Palume läbilõikel kajastada kaevikute sügavused ning kaevikute varisemisnurk 
1:1.

*	Palume täpsustada, kas puurimiskaevikuid on võimalik vähendada, hetkel 
osad kaevikud paiknevad sirgel, kas need on vajalikud?

*	Palume kaaluda lahendust ning nihutada TRAM maaüksusel reservtoru kinnistu 
piirile (0,5m piirist), selliselt et kaevikud jääksid maksimaalset 
kergliiklustee kattest eemale.

Lisaks, kas antud kollasega kajastatud kaevik on vajalik? Kas antud 
puurimist ei ole võimalik pikemalt teostada? Üks sirge lõik.

*	Palume võimalusel antud kaevikud nihutada kergtee muldest välja

*	Palume asendiplaanil kajastada puurimiskaevikute kaugused kergliiklustee 
katte servast.

Kanama tee 4 kinnistul kaeviku kaugus mahasõidu katte servast.

*	Palume asendiplaanil kajastada, et mahasõitude all TRAM maaüksusel 
rajatakse reservtoru min 1,5m sügavusele.

*	Truubi otsast palume reservtoru kavandada 2m kaugusele.

*	Palume eemaldada IKÕ plaanidelt kõrgusarvud, et plaan oleks paremini 
loetav.
*	Palume viia kinnistute piiri tingmärk kooskõlla IKÕ plaanil oleva 
leppemärgiga.

*	Palume korrigeerida IKÕ plaani, kajastub üleliigne ala.

*	Palume kajastada IKÕ plaanil vastavalt projektile, mida rajatakse.

*	Antud katastriüksus ja nimetus ei ole vist õiges kohas. Palume kontrollida 
ja korrigeerida.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Martin Bluum < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, March 17, 2026 4:24 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Re: Küsimus. Saue-Kanamaa elektriprojekt. IP4387

Tere!

Saadan antud lõigu reservtoru paiknemise Teile kooskõlastama, see on siis 
üks osa eelnevalt kooskõlastatud projektist, mis nüüd tuleb vanale 
projektile juurde.

Parimat soovides

Martin Bluum

Projekteerija

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

56969904

  _____

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Thursday, March 5, 2026 4:25 PM
To: Martin Bluum < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Küsimus. Saue-Kanamaa elektriprojekt. IP4387

Tere

Riigitee nr 4 Tallinna-Pärnu-Ikla tee teelõik km 17,7-19,0 ja riigitee nr 
11425 Rahula-Juuliku tee km 0,0-0,95 oli ehitus objekt 2024-2025 aastal. 
Tuleb arvestada, et riigitee katendile ja kõikidele väljaehitatud 
rajatistele ning tehnovõrkudele kehtib ehitaja poolne garantii 5 aastat 
alates tööde vastuvõtmise kuupäevast 2025 aastal ning riigitee 
konstruktsioonide ja rajatiste kahjustamine peab koostatavas projektis olema 
välistatud.

Kahjuks me geoaluseid/teostusmõõdistusi asutusest välja ei jaga, kuid antud 
garantiialuse objekti piir on hinnanguliselt kajastatud pildil ca 50m 
kinnistu 11343 Kanama tee L1 piirist.

Lisaks juhime tähelepanu, et TRAM maaüksusel on antud lõigus kitsad olud (sh 
olemasolevad sidetrassid) ning piki teemaad ilmselt antud reservtorude 
paiknemine on raskendatud. Riigiteega ristumise osas takistusi ilmselt ei 
ole.

Projekti koostamisel palume juhinduda Transpordiameti juhendist: 
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> 
Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel.

Vajadusel võite täiendavalt kirjutada või helistada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Martin Bluum < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, March 2, 2026 11:10 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Küsimus. Saue-Kanamaa elektriprojekt. IP4387

Tere!

Oleme varasemalt kooskõlastanud Teiega elektriprojekti Saue-Kanamaa IP4387 
projekti.

 <https://stromtec-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/martin_stromtec_ee/IQAUVJeeNXgKRouuzwS3eriXAXa46cGFh43MwPpqKI_UBX8?e=uvykW7> 
7.1-22516844-6 21.02.2025 Valjaminev kiri.asice

Meil on nüüd tekkinud küsimus. Nimelt on meil vaja paigutada sama projektiga 
mõõda 11343 Kanama teed juurde reservtoru (tulevaseks võrgu ümberehituseks 
madalpinge osas). Orienteeruv trassi asukoht/paiknemine on kaasa saadatud 
joonisega. Lisaks küsiks juurde, kas teil on antud alas möödetud geoalust, 
või kas on selles lõigus TRAM-il projekte?

Parimat soovides

Martin Bluum

Projekteerija

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

56969904