Subject: Päring seoses surnud patsiendi terviseandmete väljastamisega
From: Pereõde <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Thu, 16 Apr 2026 14:19:12 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Pöördun Teie poole nõu saamiseks seoses surnud patsiendi terviseandmete 
väljastamisega.

Meie poole on pöördunud patsiendi abikaasa sooviga saada patsiendi 
terviseandmeid viimase kolme aasta kohta. Isik on esitanud abikaasade 
vastastikuse testamendi, mis on vormistatud umbes aasta enne patsiendi 
surma.

Meie poolt oleme palunud esitada pärija staatust tõendava dokumendina 
pärimistunnistuse ning isikut tõendava dokumendi. Käesoleval hetkel ei ole 
patsiendi terviseandmeid väljastatud.

Soovin täpsustada, kas selline lähenemine on korrektne ning kuidas tuleks 
edasi toimida:

1.	Millisel õiguslikul alusel võib pärijale terviseandmeid väljastada pärast 
patsiendi surma?
2.	Millises ulatuses on lubatud andmeid väljastada, et see oleks kooskõlas 
konfidentsiaalsuskohustuse ja andmekaitsenõuetega?

Soovin veenduda, et tegutseme õiguspäraselt ning väldime võimalikke 
andmekaitsealaseid rikkumisi.

Lugupidamisega,

Pereõde Anna Vimberg
Perearst Olga Gvozdeva OÜ
Kivila11PAK, Tallinn, 13917
tel.55632183
www.kivilapak.ee <http://www.kivilapak.ee>