Subject: 7-1/30-34 Teade planeeringuala muutmise kohta, Tuuleala 2 Väike-Maarja
From: <[email-masked]>
To: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>
Date: Tue, 3 Dec 2024 10:43:37 +0200

Tere!

Väike-Maarja Vallavolikogu otsustas 28.11.2024 otsusega nr 96 muuta
05.09.2024 otsusega nr 89 elektrituulikutest koosneva tuulepargi rajamise
eesmärgil Väike-Maarja valla üldplaneeringuga tuuleenergia tootmiseks
põhimõtteliselt sobivale alale nr 2 algatatud detailplaneeringu maa-ala. 

Detailplaneeringu algatamise otsusega määrati ka planeeringuala asukoht,
sealhulgas planeeringuala piir ja suurus. Detailplaneering algatati Enery
Estonia OÜ avalduse alusel. Detailplaneeringu algatamisele järgnevalt asus
Enery Estonia OÜ detailplaneeringualal uuringuid läbi viima. 

01.11.2024 esitas samale alale detailplaneeringu algatamiseks taotluse
teine arendaja, Sablokesto OÜ. Sama planeeringuala piires esitatud
taotluse menetlemise tõttu oleks juba algatatud detailplaneeringu menetlus
põhjendamatult seiskunud.

Enery Estonia OÜ avaldas soovi detailplaneeringu planeeringuala
muutmiseks, et volikogu otsuse nr 89 alusel jätkata detailplaneeringu
menetlusega alal, kus Sablokesto OÜ arendushuvi teada ei ole. Ülejäänud
maa-ala osas on kavas alustada koostöös Sablokesto OÜ-ga uue
detailplaneeringu menetlusega.

Planeerimisseaduse § 130 lõikes 3 on sätestatud, et planeeringuala
muutmine on lubatud planeerimisalase tegevuse korraldaja ja huvitatud
isiku kokkuleppel. 

Planeeringuala muutmise järgselt jätkub detailplaneeringu koostamine
Raigu, Pikevere, Vorsti, Varangu, Padaküla ja Liigvalla külade maa-alale
jääval osal valla üldplaneeringuga määratud tuuleenergia tootmiseks
põhimõtteliselt sobivast alast nr 2. Planeeringuala ligikaudseks pindalaks
jääb 675 ha.

Kirjale on lisatud Väike-Maarja Vallavolikogu otsus.

Lugupidamisega
Diana Seepter
Väike-Maarja vallavalitsus
maakorraldusspetsialist
329 5755