Subject: Eelnõu 934 SE menetlemisest Riigikogus
From: "Raini Laide" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>,Õiguskantsleri Kantselei - OKK <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Prokuratuurid info - PROKS" <[email-masked]>, "Kohtute Infoteenistus - KOHTUD" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Jun 2026 14:23:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere! 
29.06.2026 nr 1-1/15-934/1

Austatud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud karistusseadustiku, kriminaalmenetluse 
seadustiku ja väärteomenetluse seadustiku muutmise seaduse eelnõu 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/e1ba5b73-894e-4b50-82b8-9ef8ec6ee1d8/karistusseadustiku-kriminaalmenetluse-seadustiku-ja-vaarteomenetluse-seadustiku-muutmise-seadus/> 
934 SE võeti Riigikogu menetlusse 02.06.2026. Eelnõu juhtivkomisjon on 
õiguskomisjon.

Muudatuste eesmärgiks on viia karistusseadustiku keskkonnavastaste süütegude 
peatükk ja ioniseeriva kiirgusega seotud süütegude jagu vastavusse Euroopa 
Liidu (edaspidi ka EL) keskkonnakuritegude direktiivi täiendatud ja 
ajakohastatud versiooniga - Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv (EL) 
2024/1203 11. aprill 2024, mis käsitleb keskkonna kaitsmist kriminaalõiguse 
kaudu ning millega asendatakse direktiivid 2008/99/EÜ ja 2009/123/EÜ (ELT L 
2024/1203, 30.04.2024, lk 1–28).

Pöördun Teie poole õiguskomisjoni esimehe Madis Timpsoni palvel. Kui Teil on 
täiendavaid ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis palun 
esitage need komisjonile hiljemalt 07.09.2026 aadressil 
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Eelnõu 934 SE menetlusteabe ja- dokumentidega saab tutvuda eelnõu 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/e1ba5b73-894e-4b50-82b8-9ef8ec6ee1d8/karistusseadustiku-kriminaalmenetluse-seadustiku-ja-vaarteomenetluse-seadustiku-muutmise-seadus/> 
934 SE kaardil.

Teavitatud huvirühmad:

Eesti Advokatuur, Kohtud, Tartu Ülikooli õigusteaduskond, Õiguskantsleri 
Kantselei, prokuratuur, Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda, Eesti 
Keemiatööstuse Liit, Eesti Ringmajandusettevõtete Liit,

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Eesti Kaupmeeste Liit, Eesti Metsa- ja 
Puidutööstuse Liit, Eesti Kalaliit, Eesti Keskkonnamõju Hindajate Ühing.

Lugupidamisega

Raini Laide

Riigikogu Kantselei

õiguskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6450;

Riigikogu, Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee