Subject: Meeldetuletus: Vilepuhujate kaitse direktiivi kohaldamise statistika
From: "Karl-Hendrik Pallo - JUSTDIGI" <[email-masked]>
To: "Karl-Hendrik Pallo - JUSTDIGI" <[email-masked]>
Date: Mon, 4 May 2026 15:32:08 +0300

Tervist
Kirjutan taas Justiits- ja Digiministeeriumi kriminaalpoliitika osakonna
arendus ja kriminaalstatistika talitusest. Me kogume statistilist sisendit
Euroopa Komisjonile esitamiseks vilepuhujate kaitse direktiivi (EL)
2019/1937 kohaldamise kohta Eestis. Eelkõige selle direktiivi artikkel III
ehk asutusevälise teavituskanali kasutamise kohta.
Palume Teie asutuse pädevusse kuuluva teabe osas esitada aastate 2024 ja
2025 kohta järgmised andmed:
1.  Teie asutusele asutuseväliste teavituskanalite (Euroopa Liidu õiguse
rikkumisest teavitaja kaitse seaduse  § 9) kaudu laekunud teadete arv
2.  Nende teavituste tulemusel algatatud uurimiste ja menetluste arv,
ning
*   selle tulemused;
3.  Kui see on kindlaks tehtud, siis:
*   hinnanguline rahaline kahju;
*   uurimiste või menetluste tulemusel sisse nõutud summad.
Kui mõni eeltoodud näitajatest ei ole kogutav/asjakohane, ei kuulu teie
asutuse pädevusse või sääraseid juhtumeid ei ole, siis palume sellest
samuti teada anda.
Andmeid kasutatakse koondkujul Euroopa Komisjonile esitamiseks ning
üksikuid asutusi eraldi ei avalikustata.
Esialgne kiri sai saadetud 30.03.2026 tähtajaga 05.05.2026. Oleksime väga
tänulikud kui saaksime teie asutuse vastuse hiljemalt selle nädala jooksul
(08.05.2026 jooksul).
Küsimuste korral oleme meeleldi abiks.

Parimat

Karl-Hendrik Pallo
nõunik
Arenduse ja kriminaalstatistika talitus
Justiits- ja Digiministeerium
51931969 [email-masked]
www.justdigi.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn