Subject: FW: Küsimus. Saue-Kanamaa elektriprojekt. IP4387
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 28 May 2026 11:29:10 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/26/16844-9

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Martin Bluum <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 28, 2026 11:07 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Re: Küsimus. Saue-Kanamaa elektriprojekt. IP4387

Tere!

*	Palume antud mahasõidu asukohas TRAM maal sügavuseks 1,5m - Parandatud.

*	Antud asukohas kajastada üheselt 1,5m mahasõidu all. - Parandatud

*	Palume kajastada varisemisnurgad 1:1. - Alajaama poolel lisatud 
varisemisnurk 1:1, teiselpool teed ei saa tagada 1:1 varisemisnurka, siis 
hakkab jalakäijate asfalttee vajuma pärast (me oleme seal ettenäidanud 
puurimiskaeviku seinte toestamise)

*	Palume antud asukohas planeerida reservtoru kinnistu piirile  ja ikkagi 
nihutada kaevikut eemale kergliiklusteest. - Ei anna rohkem nihutada, siis 
kaevik läheb elupuudesse sisse.

*	Lisame juurde E-Service töös nr 20/4509 antud asukohas vastav lahendus. - 
Antud projekti ei ehitatud välja ja projekt jäi riiulile, seega selle 
projektiga ei ole vaja arvestada, see juba on kehtetu projekt.

*	Tingmärkides kajastub kaablikaitsetoru PE160, antud asendiplaanil vist 
sellise jämedusega toru ei kavandata. Palume eemaldada, kui ei kavandata. - 
Parandatud

*	IKÕ plaanidel kajastub maakaabli mõiste, palume viia kooskõlla 
projektiga - reservtoru. - Parandatud

*	Seletuskirjas kajastada riigitee nr 11425 Rahula-Juuliku tee (NB!11343 
Kanama tee- kehtetu).

Lisaks kajastada toru De110 1250N.

Samuti palume antu lõik kajastada seletuskirjas nt boldis, et oleks 
selgemini leitav antud asendiplaaniga seotud osa. Parandatud

*	Lisaks palume täpsustada, et kuidas on planeeritud projekti muudatuse 
asjaolud antud projekti raames (21-96, IP4387) nn riigitee nr 11116 
Saue-Jõgisoo tee piirkonnas, kus on elektrimaakaablid rajatud, kuid 
osaliselt väljapoole IKÕ ala.

Antud riigitee nr 11116 Saue-Jõgisoo tee piirkonna vastuskiri manuses. - 
(Küsimus edastatud Elektrilevile ja nemad tegelevad sellega).

 <https://stromtec-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/martin_stromtec_ee/IQBbgHHWTGolQrepQGFo7PMyAcyffRYO0kQ936XHaJPenHo?e=OEyZfy> 
21-96_IP4387_Asendiplaan - 001.asice

Parimat soovides

Martin Bluum

Projekteerija

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

56969904

  _____

From: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 29, 2026 1:11 PM
To: Martin Bluum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Küsimus. Saue-Kanamaa elektriprojekt. IP4387

Tere

Oleme esitatud materjalid üle vaadanud ning esitame tähelepanekud.

*	Palume antud mahasõidu asukohas TRAM maal sügavuseks 1,5m

*	Antud asukohas kajastada üheselt 1,5m mahasõidu all.

*	Palume kajastada varisemisnurgad 1:1.

*	Palume antud asukohas planeerida reservtoru kinnistu piirile  ja ikkagi 
nihutada kaevikut eemale kergliiklusteest.

Lisame juurde E-Service töös nr 20/4509 antud asukohas vastav lahendus.

*	Tingmärkides kajastub kaablikaitsetoru PE160, antud asendiplaanil vist 
sellise jämedusega toru ei kavandata. Palume eemaldada, kui ei kavandata.

*	IKÕ plaanidel kajastub maakaabli mõiste, palume viia kooskõlla 
projektiga - reservtoru.

*	Seletuskirjas kajastada riigitee nr 11425 Rahula-Juuliku tee (NB!11343 
Kanama tee- kehtetu).

Lisaks kajastada toru De110 1250N.

Samuti palume antu lõik kajastada seletuskirjas nt boldis, et oleks 
selgemini leitav antud asendiplaaniga seotud osa.

*	Lisaks palume täpsustada, et kuidas on planeeritud projekti muudatuse 
asjaolud antud projekti raames (21-96, IP4387) nn riigitee nr 11116 
Saue-Jõgisoo tee piirkonnas, kus on elektrimaakaablid rajatud, kuid 
osaliselt väljapoole IKÕ ala.

Antud riigitee nr 11116 Saue-Jõgisoo tee piirkonna vastuskiri manuses.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Martin Bluum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 9, 2026 11:24 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Küsimus. Saue-Kanamaa elektriprojekt. IP4387

Tere!

Seletuskirjas täpsustatud seda lõiku, sellejaoks uut seletuskirja teha ei 
ole mõistlik.

Reservtoru paigaldatatakse eeltingimustega küla poolt, et nad kunagi 
lähitulevikus tellivad elektrilevilt võrgu ümberehitustööd. Praegu ei saa 
kaablit sisse panna, kuna pole sellejaoks kindlat projekti. Me teeme eeltöö, 
et tulevikus ei oleks kaablipaigaldus nii kallis, vaid oleks lihtsalt kaabel 
torusse sisse lükata ja kõik. Lisasime märkepostid käänukohtade juurde .

Lisatud taastamise alad.

Kaevikute varisemisnurka 1:1 ei ole võimalik kõikide kaevikute puhul 
järgida, seega teen ettepaneku, et kindlustada kaevikute seinad lisatugedega 
(1:1 varisemisnurga puhul läheks kaevik kergliiklustee sisse).

Puurimiskaevikute arvu vähendatud, teeme pikemad puurimised.

Truubi otsast 2m kaugusele ma saan aru kui on lahtise kaeve puhul, aga me 
läheme kinniselt, 1,5m kauguselt. Me ei tahaks veel rohkem põhjendamatult 
minna kinnistu sisse poole kaabliga.

​ <https://stromtec-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/martin_stromtec_ee/IQDkSZ-CEYfETo1Z3lVqfSGAAUXi5tPDuGmUS-G_W3147RE?e=touc5M> 
21-96_IP4387_Asendiplaan.asiceParimat soovides

Martin Bluum

Projekteerija

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

56969904