Subject: FW: Ettepanek piirkiiruse alandamiseks
From: "Kadri Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Kadri Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 22 Apr 2026 18:00:22 +0300

From: Tiiu Umal <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 13, 2026 12:05 PM
To: Alard Tallo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ettepanek piirkiiruse alandamiseks

Tere!

Kirjutan esmalt sulle.

Palun vaata ja aita kaasa kuidas lahendada Lahmuse Kooli mure, mille panin
kirja umbes nii:

Teeme ettepaneku alandada sõidukiiruse piirang kuni 70 km/h tugimaantee 57
Mudiste - Suure-Jaani - Vändra teelõigul Lahmuse bussipeatusest kuni
7590019 Veski teeni.

Antud teelõigul liiguvad igapäevaselt kooli suunduvad lapsed
bussipeatusest mööda teepeenart Veski teele ja sealt edasi koolini.
Jalakäijatele puudub eraldatud kõnnitee ning nad peavad liikuma vahetult
sõidutee ääres, mis seab nad suurenenud ohtu. Praegune lubatud sõidukiirus
ei arvesta piisavalt laste turvalisusega selles lõigus. Kiiruse alandamine
70 km/h-ni aitaks vähendada liiklusõnnetuste riski ning suurendada
jalakäijate, eelkõige laste, ohutust.

Teeme ettepaneku paigaldada nimetatud teelõigul vastavad liiklusmärgid
ning kehtestada kiiruspiirang 70 km/h, eriti ajavahemikel, mil lapsed
liiguvad kooli ja tagasi). Võimalusel kaaluda ka täiendavaid
ohutusmeetmeid, nagu hoiatavad liiklusmärgid („Lapsed teel“), teepeenra
laiendamine või jalakäijate eraldamine.

Lugupidamisega

Tiiu Umal

teedespetsialist

Põhja-Sakala Vallavalitsus

53420340

 <https://pohja-sakala.ee/>