Subject: FW: Teabenõue 16.03.2026
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Tue, 31 Mar 2026 16:38:43 +0300

_____

Saatja: Piret Pallo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: teisipäev, 31. märts 2026 13:27
Adressaat: Sander Heinsoo - JUSTDIGI <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Teabenõue 16.03.2026

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Tänan põhjaliku vastuse eest. Annan teada, et loobun taotlusest
Justiits-ja Digiministeeriumist teavet saada, mistõttu pole vastavat
teabenõuet enam vajalik menetleda.

Lugupidamisega

Piret Pallo

partner/vandeadvokaat

T:

+372 7 300 342

E:

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

A:

Raatuse 20, 51009 Tartu, II korrus

 <http://www.pallo.ee/> www.pallo.ee

Käesolev e-kiri ja selle manused on konfidentsiaalsed ja nende
avalikustamine võib olla keelatud. Kui käesolev e-kiri ei olnud Teile
mõeldud, siis palun kustutage see koheselt koos manustega enda arvutist ja
informeerige sellest e-kirja saatjat. Kui käesolev e-kiri ei olnud Teile
mõeldud, siis pole Teil lubatud e-kirja või selle manuseid kopeerida või
nende sisu teistele isikutele avaldada.

This message and any attachment are confidential and may be privileged or
otherwise protected from disclosure. If you receive this message in error,
please delete this message and any attachment from your system and
immediately notify the sender. If you are not the intended recipient you
must not copy this message or attachment or disclose the contents to any
other person.

Saatja: Sander Heinsoo - JUSTDIGI <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 24. märts 2026 14:41
Adressaat: Piret Pallo <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Teema: Teabenõue 16.03.2026

Lugupeetud Piret Pallo

Seoses Teie 16.03.26 esitatud teabenõudega kolmanda isiku isikuandmete
väljastamiseks, palume Teil oma taotlust täpsustada.

Esiteks palume teabenõude selguse huvides täpsustada, mis põhjusel
pöördusite Justiits- ja Digiministeeriumi poole, arvestades, et
Justiits-ja Digiministeerium ei kogu ega töötle isikuandmeid sellisel
kujul, nagu Te oma pöördumises taotlete. Justiits- ja Digiministeerium ei
töötle eraldi talletamise eesmärgil andmeid isiku surma registreerimise,
nime muutmise ega elukoha kohta. Nimetatud andmeid talletatakse
rahvastikuregistris, mille vastutav töötleja on Siseministeerium. Sellega
seoses palume Teil täpsustada, kas on konkreetne andmekogu või register,
mille vastutavaks töötlejaks on Justiits- ja Digiministeerium, millest
soovite andmeid saada.

Teie esitatud teabenõude sisuks on kolmanda isiku kontaktandmed ning
elukoha aadress, mis on juurdepääsupiiranguga teave AvTS § 35 lg 1 p 12
alusel. Juurdepääs teabele ei saa tugineda vaid AdvS § 41 lg-tele 1, 4 ja
41 ning teabenõude täitmiseks on vaja täiendada juurdepääsu alust. (AvTS §
14 lg 2)

Selgitame, et kuigi AdvS annab advokaadile õiguse saada riigi- ja kohaliku
omavalitsuse asutusest õigusteenuse osutamiseks vajalikke andmeid ja
dokumente, ei tähenda see õigust saada ka juurdepääsupiiranguga teavet.
Avaliku teabe seadus annab igaühele õiguse saada teavet seaduses
sätestatud tingimustel ja korras. Kui teabele on juurdepääs piiratud ning
seadus ei sätesta advokaadile erandlikku õigust, siis ei ole advokaadil
teabenõudega teabe saamisel suuremaid õigusi kui tema esindataval või
teistel isikutel. Advokaadil ei ole avaliku teabe seaduses erandit teabe
saamiseks. Kui mõni seadus annab advokaadile eriõigused, tuleb neid selle,
mitte avaliku teabe seaduse, alusel realiseerida. Seisukohta, et AdvS § 41
lg 1 punktist 4 ei tulene õigust nõuda juurdepääsu teabele, millele
juurdepääs on seadusega piiratud, on väljendanud ka Tallinna
Ringkonnakohus asjas nr 3-05-37.

Võimaliku välisriigis elamisega seotud asjaolude selgitamiseks soovitame
lisaks pöörduda notari poole, kes saab vajaduse korral teha päringuid
rahvusvahelistes võrgustikes.

Pikendame esitatud teabenõude täitmise tähtaega kuni 15 tööpäevani AvTS §
19 alusel, kuna Teie teabenõuet on vaja täpsustada.

Lugupidamisega

Sander Heinsoo
nõunik
Julgeoleku ja teabe kaitse talitus
Justiits- ja Digiministeerium
58233062 [email-masked] <mailto:%7BE-mail%7D>
www.justdigi.ee <https://www.justdigi.ee/>  | Suur-Ameerika 1, Tallinn