Subject: Terviseameti patsiendiohutuse andmekogu (POHAK) iseteeninduse test-keskkonna kasutusjuhend
From: "TA Info" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "infocancer.ee" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Alan Altraja" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Tanel Laisaar" <[email-masked]>,
Date: Fri, 5 Jul 2024 16:05:53 +0300

Terviseamet
5. juuli 2024

Üleskutse tervishoiutöötajatele: patsiendiohutuse andmekogu on valmis ja
ootab testijaid!

Terviseamet kutsub tervishoiutöötajaid testima patsiendiohutuse andmekogu
(POHAK) keskkonda, hinnates keskkonna vastavust seatud eesmärkidele, info
edastamise loogikat, keskkonna kasutusmugavust ja tehnilist ülesehitust.

Kuigi riiklik patsiendiohutuse andmekogusse info edastamise kohustus tekib
tervishoiuteenuse osutajatele alates 1. novembrist 2024, on keskkond juba
valmis ning järele jäänud kuude jooksul saavad kõik testimisest huvitatud
tervishoiuteenuse osutajad andmekogu toimimist testida.

Testima on oodatud kõik, kes hakkavad sügisel tegelema
patsiendiohutusjuhtumite andmete edastamisega. Eelkõige on testimise
eesmärk tuvastada andmekogu kasutamisega seotud nii sisulised kui ka
tehnilised vead ning teha keskkonna kasutamine võimalikult mugavaks, et
andmekogusse info edastamine oleks tulevikus kiire ja efektiivne.

Terviseamet tuletab meelde, et patsiendiohutusjuhtumite info edastamise
kohustus tekib kõigil Eestis registreeritud tervishoiutöötajatel ja
tegevusluba omavatel tervishoiuteenuse osutajatel. Patsiendiohutusjuhtumid
saab esitada nii tervishoiutöötaja ise kui ka tervishoiuteenuse osutaja
poolt volitatud kvaliteedi eest vastutav isik.

POHAKu testimiseks tuleb küsida ligipääs testkeskkonda, saates kirjaliku
sooviavalduse Tervise- ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK)
kontaktisikule Marianne Järvroosile aadressile [email-masked].
Sooviavaldusse tuleb märkida kasutaja IP-aadress, millele kaudu antakse
kinnituse järel ligipääs testkeskkonda. Täpsemad juhised IP-aadressi
tuvastamiseks ja sooviavalduse edastamiseks on toodud kirjaga kaasas
olevas juhendis.

Andmekogusse edastatakse andmed isikustamata kujul ja infokorje eesmärgiks
on nendest juhtumitest õppimine, ennetusmeetmete tõhustamine ja hindamine,
patsiendiohutuse riikliku strateegia kujundamine ning statistika kogumine
ja teaduslik uurimistöö. Infot kogutakse patsiendiohutusjuhtumite kohta,
millega kaasneb või võib kaasneda tervishoiuteenuse osutamise tavapärasest
protsessist mis tahes kõrvalekalle, mis põhjustab patsiendile vigastuse
või kujutab endast kahju tekkimise ohtu.

Kõik andmekogu testimisel tekkivad küsimused, kommentaarid ja
tähelepanekud on oodatud meiliaadressile [email-masked]. Kõik
laekunud küsimused kogutakse kokku, süstematiseeritakse ja neile
vastatakse ühiselt septembri alguses. Testkeskkonda sisselogimisel
ilmnevate tehniliste tõrgete korral pöörduge TEHIKu kontaktisiku Marianne
Järvroosi poole [email-masked].

Ootame teie aktiivset osavõttu ja tagasisidet, et tagada süsteemi
tõrgeteta toimimine ja kasutajasõbralikkus.

Viljakat koostööd soovides

 	Terviseamet
+372 794 3500
[email-masked]
www.terviseamet.ee
Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn