Subject: Teade eelseisvatest kõrgepinge õhuliini projekteemisitöödest
From: "Unnuk Rene" <[email-masked]>
To: "Transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Wed, 3 Sep 2025 10:36:21 +0300

03.09.2025

Lp. Transpordiamet

Kõrgepingeliini projekteerimistöödest teatamine

Käesolevaga pöördub elektritööde ettevõtja Enersense AS Teie poole teatega
eelseisvatest projekteerimistöödest Teie omandis olevat maaüksust 15181
Kriilevälja-Kirila-Mündi tee (56502:003:0041), 15156 Anna-Peetri-Huuksi
tee (68401:005:0033), 15175 Paide-Mündi-Mäeküla tee (56501:001:0194),
15175 Paide-Mündi-Mäeküla tee (56502:002:0072), 2
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee (56502:002:0395), 2
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee (56502:002:0398), 2
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee (56502:002:0416), 2
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee (56502:002:1110), 15157 Vodja-Esna tee
(68401:005:0045), 20249 Lellapere-Kokuta tee (29202:005:1292), 20149
Kehtna-Põlma tee (65403:001:0990), 27 Rapla-Järvakandi-Kergu tee
(65402:001:0179), 27 Rapla-Järvakandi-Kergu tee (65402:001:0880), 27
Rapla-Järvakandi-Kergu tee (65402:001:0164), 20165 Raikküla-Päärdu tee
(65402:001:0890), 20225 Väljataguse tee (66904:003:1540), 14122
Kantküla-Rääbise tee (81001:003:1380), 36 Jõgeva-Mustvee tee
(81001:003:0167), 36 Jõgeva-Mustvee tee (81001:003:0169), 36
Jõgeva-Mustvee tee (81001:003:1350), 14145 Vaimastvere-Laiuse tee
(24804:001:0023), 36 Jõgeva-Mustvee tee (24802:005:0048), 14137
Jõgeva-Palamuse-Saare tee (24802:005:0049), 14142 Jõgeva-Tooba tee
(24802:005:0056), 14147 Lauluväljaku tee (24802:001:0094), 14148
Siimusti-Kaave tee (24802:006:0155), 39 Tartu-Jõgeva-Aravete tee
(24802:006:0137), 14148 Siimusti-Kaave tee (24802:006:0150), 15181
Kriilevälja-Kirila-Mündi tee (56502:003:0041), 15181
Kriilevälja-Kirila-Mündi tee (56502:003:0043), 2
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee (32501:003:0690), 15167
Koigi-Laimetsa-Käsukonna tee (32501:003:1242), 15181
Kriilevälja-Kirila-Mündi tee (56502:003:0061), 38 Põltsamaa-Võhma tee
(61602:002:1760), 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee (23401:003:0600), 2
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee (23401:004:0470), 15164 Imavere-Kiigevere
tee (23401:004:0693), 49 Imavere - Viljandi - Karksi-Nuia tee
(23401:005:0011), 14166 Mõhküla-Eistvere tee (61602:002:1790), 51
Viljandi-Põltsamaa tee (61602:002:1770), 24126 Epra-Sürgavere-Klaassepa
tee (62901:002:0044), 57 Mudiste - Suure-Jaani - Vändra tee
(75901:001:0981), 49 Imavere - Viljandi - Karksi-Nuia tee
(62901:002:1572), 24233 Soolalao tee (62901:002:1582), 24148 Oksa-Pärsti
tee (62901:002:0032), 24126 Epra-Sürgavere-Klaassepa tee (75903:003:0043)
ja 24127 Mudiste-Kobruvere tee (75903:003:0056) läbival L020
Paide-Roosna-Alliku, L025 Rapla-Kehtna, L130B Jõgeva-Kantküla, L131A
Jõgeva-Põdra, L132A Paide-Koigi, L132C Imavere-Põltsamaa ja L134B
Suure-Jaani-Viljandi 110 kV elektriõhuliinil.

Enersense AS teostab projekteerimistööd ja viib läbi seotud tegevused
riigihanke tulemusena liini omaniku Elering AS sõlmitud töövõtulepingu
alusel.

Järva maakonnas asuv Paide-Roosna-Alliku alajaamade vahelise 110 kV
õhuliin,Rapla maakonnas asuv Rapla-Kehtna alajaamade vahelise 110 kV
õhuliin, Jõgeva maakonnas asuv Jõgeva-Kantküla alajaamade vahelise 110 kV
õhuliin, Jõgeva maakonnas asuv Jõgeva-Põdra alajaamade vahelise 110 kV
õhuliin, Järva maakonnas asuv Paide-Koigi alajaamade vahelise 110 kV
õhuliin, Jõgeva ja Järva maakonnas asuv Imavere-Põltsamaa alajaamade
vahelise 110 kV õhuliin ja Viljandi maakonnas asuv Suure-Jaani-Viljandi
alajaamade vahelise 110 kV õhuliin läbilaskevõime suurendamiseks
projekteeritakse liini omaniku Elering  AS  tellimusel  olemasoleva
õhuliini  asendamine  suurema  juhtme  ristlõikega  õhuliiniga. Õhuliin
jääb samale  trassile  ja  uued  mastid  paigaldatakse  eelistatult
olemasolevate  mastide  asukohtadesse.  Õhuliini  kaitsevööndi ulatus ei
muutu.

L020 Paide-Roosna-Alliku projekteerimistööde aluseks on 28.04.2025 Paide
Linnavalitsuse korraldusega nr 2-1.2/25/116 väljastatud
projekteerimistingimused.

L025 Rapla-Kehtna projekteerimistööde aluseks on 03.06.2025 Kehtna
Vallavalitsuse korraldusega nr 112 ja 14.07.2025 Rapla Vallavalitsuse
korraldusega nr 267 väljastatud projekteerimistingimused.

L130B Jõgeva-Kantküla projekteerimistööde aluseks on 21.04.2025 Jõgeva
Vallavalitsuse korraldusega nr 172 väljastatud projekteerimistingimused.

L131A Jõgeva-Põdra projekteerimistööde aluseks on 29.04.2025 Põltsamaa
Vallavalitsuse korraldusega nr 2-9/2025/43 ja  21.04.2025 Jõgeva
Vallavalitsuse korraldusega nr 173 väljastatud projekteerimistingimused.

L132A Paide-Koigi projekteerimistööde aluseks on 28.04.2025 Paide
Linnavalitsuse korraldusega nr 2-1.2/25/115 ja  13.05.2025 Järva
Vallavalitsuse korraldusega nr 202 väljastatud projekteerimistingimused.

L132C Imavere-Põltsamaa projekteerimistööde aluseks on 13.05.2025 Järva
Vallavalitsuse korraldusega nr 203 ja  02.05.2025 Põltsamaa Vallavalitsuse
korraldusega nr 2-9/2025/45 väljastatud projekteerimistingimused.

L134B Suure-Jaani-Viljand projekteerimistööde aluseks on 13.05.2025
Põhja-Sakala Vallavaltisuse korraldusega nr 287 ja  30.06.2025 Viljandi
Vallavalitsuse korraldusega nr 159 väljastatud projekteerimistingimused.

Projekteerimistööde  käigus  lahendatakse  uute  mastide  täpsed
asukohad,  tüübid  ja  kõrgused,  arvestades  sealjuures ametkondade ja
taristuvaldajate tingimustega ning optimaalse maakasutusega.

Ettevalmistustöödena teostatakse õhuliini trassil geodeetilised
mõõdistustööd ja mastide asukohtades geoloogilised uuringud, milleks
puuritakse kandva pinnaseni ulatuv auk. Pinnase uuringud on aluseks masti
vundamendi projekteerimisel.

Juhul kui olete rajanud  olemasoleva õhuliini kaitsevööndisse (25 m
mõlemale poole liini teljest) maa-aluseid ehitisi, näiteks kaableid, vee-
või kanalisatsioonitorusid, vmt, siis palume anda sellest teada esimesel
võimalusel, et saaksime nendega arvestada.

Kontaktid:

Töövõtja: Enersense AS, Lõõtsa 12, 11415 Talllinn, Eesti

  Planeeringuspetsialist: Rene Unnuk tel. 53 007 189, e-post
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Tellija: Elering AS, Kadaka tee 42, 12915 Tallinn,

Projektijuht: Taavi Tigason tel 5687 6734, e-post
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Teie mõistvale suhtumisele lootes

Rene Unnuk

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.